باید مجوز ایجاد کشتارگاه دام به شهرداری نکا واگذار شود

فرماندار نكا با بیان اینکه باید مجوز ایجاد کشتارگاه دام در مقیاس کوچک، به شهرداری واگذار شود، گفت: با توجه به اینکه تاکنون 400 میلیون تومان برای ایجاد کشتارگاه قدیمی هزینه و رها شد، باید پاسخگوی بیت‌المال باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۳۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر احمدی در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به همه تلاش‌های انجام شده برای احداث کشتارگاه اتفاقی در شهرستان نیفتاده است و باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه باید مجوز ایجاد کشتارگاه دام در مقیاس کوچک، به شهرداری واگذار شود، افزود: تلاش برای ایجاد یک کشتارگاه نیمه صنعتی و کوچک نیاز مهم شهرستان است و با توجه به اینکه تاکنون 400 میلیون تومان برای ایجاد کشتارگاه قدیمی هزینه و رها شد، باید پاسخگوی بیت‌المال باشیم.

فرماندار نکا گفت: مشکل کشتارگاه نکا، معضل مهمی است که باید برطرف شود و در این راستا همه مسؤولان باید تلاش مستمر داشته باشند تا شاهد کشتار غیربهداشتی در سطح شهرستان نباشیم.

این مسؤول با تأکید بر جمع‌آوری زباله و تفکیک زباله از مبداء خاطرنشان کرد: شهرستان نکا در راستای پسماند دچار مشکل است و مشکلات زیربنایی در این بخش باید رفع شود.

احمدی افزود: تأکید مهم استاندار بر نهضت همگانی پاکسازی و ساماندهی زباله در شهر و روستا است و در این بخش مهمترین مشکل ما اجرایی نکردن طرح تفکیک زباله از مبداء است.

وی ادامه داد: هدایت فاضلاب خانگی و صنعتی و ساماندهی این بخش هم از دیگر نیازهای مهم شهرستان نکا است که برای این بخش 70 میلیارد تومان مصوب شده است و این طرح ساماندهی فاضلاب نکا باید در مدت چهار سال با قوت اجرایی شود.

فرماندار نکا طرح گازرسانی را خدمت بزرگی به روستائیان و کاهش آلودگی و حفظ جنگل دانست که 70 روستای شهرستان نکا در دست گازرسانی است و تا پایان سال 97 این روستاها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

این مسؤول ظرفیت گردشگری و اقتصاد دریایی را راهی برای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی دانست و یادآور شد: شهرستان نکا به دلیل نزدیکی بندر اقتصادی امیرآباد و ظرفیت‌های خاص طبیعی باید در حوزه سرمایه‌گذاری فعال ظاهر شود و در این بخش از همه سرمایه‌گذاران، گردشگران و توریسم استقبال می‌شود.

احمدی با اشاره به اتفاقات جهان و منطقه و مسائل سیاسی و روز منطقه و جهان گفت: انقلاب اسلامی اکنون با قرار گرفتن در دهه چهارم انقلاب، کانون بیداری و الگوی ملت‌های مختلف جهان قرار گرفته است و به همین دلیل مورد تهدیدهای مختلف است.

وی اظهار کرد: باید بدانیم که انقلاب اسلامی با رژیم صهیونیستی، دشمن و از مردم فلسطین و لبنان حمایت می‌کند و تلاش برای دستیابی به حقوق از دست رفته آنان با تمام توان انجام می‌شود.

فرماندار نکا افزود: توطئه‌های اخیر آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، برای تغییر پایتخت رژیم غاصب و اشغال‌گر از تل‌آویو به بیت‌المقدس، راهی برای مقابله با مسلمانان و اسلام است که ایران اسلامی و همه مسلمانان با این توطئه، مقابله می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای اشتغال‌زایی در شهرستان، بیان کرد: در بخش تسهیلات بسته رونق تولید، 226 نفر در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که در این بخش باید تلاش مستمر و بیشتری انجام شود.

احمدی گفت: در امر خود اشتغالی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، تاکنون 6 میلیارد تومان در خواست تسهیلات ارائه شده است که باید تلاش شود تا به موقع تسهیلات جذب و اشتغال‌زای ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها