به پژوهش در حوزه‌های علمیه توجه بیشتری شود

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه به اولویت‌ها در امر پژوهش توجه نشده است، گفت: توجه به پژوهش در حوزه‌های علمیه پررنگ‌تر شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۳۵۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آئین اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی(ره) مازندران که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره علماء گرانقدر و تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، اظهار کرد: سال‌هاست که شاهد برگزاری این جشنواره‌ها در شهرهای بزرگ کشور و حوزه‌های علمیه هستیم، جای قدردانی دارد، در دو سال اخیر شاهد برگزاری این جشنواره در مازندران که سال گذشته در ساری و امسال در بابل هستیم.

وی افزود: توجه به امر پژوهش در کنار تعلیم و تربیت سبب انتقال معارف ناب و ماندگاری آموخته‌ها در ذهن است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه شیوه پژوهش در حوزه‌های علمیه بیشتر پاسخگو است، تصریح کرد: پرداختن به پژوهش زمینه رشد علمی را فراهم می‌کند و قدرت می‌بخشد تا با تلاش بیشتر منابع بیشتری را برای دستیابی به نتیجه مطالعه کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: گرچه در گذشته توجه به امر پژوهش امری معمول بود اما امروزه به‌ویژه در حوزه علمیه برادران کم رنگ شده است.

روحانی با اشاره به اینکه همراه نبودن آموزش با پژوهش ایراد بزرگی است، بیان کرد: اگر آموزش آمیخته با پژوهش شود مفاهیم منتقل شده ثبات و پایداری بیشتری داشته و آثار ماندگار تری بجا می‌گذارد.

وی خواستار ادغام شیوه آموزشی با پژوهشی شد و ادامه داد: این روش اثر معجزه‌گری برای متعلم در پی دارد ضمن اینکه توانمندی که در خلق آثار روحی و معنوی به جا می‌گذارد دستمایه موفقیت دیگران شده و سرمایه ارزنده‌ای برای آیندگان می‌شود.

امام جمعه بابل افزود: ما مدیون قلم‌های علمایی هستیم که در طول تاریخ آثار برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف برای ما و نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.

این مسؤول با اشاره به ضرورت توجه به امر موضوع‌شناسی در بخش پژوهش، یادآور شد: باید پژوهشگران ما موضوعاتی را دستمایه پژوهش قرار دهند که نیاز امروز جامعه بوده و آثار چندانی از آن موجود نیست.

روحانی گفت: به اولویت‌ها در بخش پژوهش توجه نشده است و بسیاری از موارد مورد نیاز به زمین مانده است در حالی که می‌تواند موضوعات مهمی برای پایان‌نامه روحانیان و طلاب باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها