معاون بسیج رسانه کشور و مسئول نمایندگی و مسئول صالحین بسیج رسانه کشور  عنوان کرد:
حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی ماهانی معاون بسیج رسانه کشور و مسئول نمایندگی و مسئول صالحین بسیج رسانه کشور گفت: پیام ما به ستاد بحران این بود که ما امده ایم تا بازوی این عزیزان باشیم و میخواهیم در کنار مسولین راه را هموار کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۴۵۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی ماهانی معاون بسیج رسانه کشور و مسئول نمایندگی و مسئول صالحین بسیج رسانه کشور  در بازدید از مناطق زلزله زده بخش کوهساران و مناطق اطراف با اشاره به زلزله ی اخیر در این منطقه و همچنین غرب کشور که کانون توجه مسولین کشوری به منطقه ی کرمانشاه است اظهار کرد : اگر چه همه ی نیروها جهت خدمت رسانی به هموطنان عزییمان به غرب کشور اعزام شده اند اما اقدام روحانیون از بازدید منطق زلزله زده شهرستان راور می تواند کانون توجه مسوولین کشوری باشد .

معاون بسیج رسانه کشور  گفت:گروه جهادی وعاظ و روحانیون همای رحمت متشکل از هفت گروه هفت نفره شامل پزشک، روانپزشک ، روانشناس همچنبن افراد متخصص از قبیل برقکار لوله کش، تاسیسات و...می باشد با این هدف که در هر زمان لازم باشد در کنار مردم خواهیم بود و به منزله ی این است که در همه ی بحرانها در کنار مقام معظم رهبری ، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی در ادامه گفت: در دیداری که حاصل شد کمک های بهداشتی ، غذایی ، دارویی به همراه 300عددبخاری برقی که از طریق مردم تهران تهییه شده بود در میان هموطنان بخش کوهساران توزیع شد.

ایشان اقدام ستاد بحران استان و در راس آن استاندار و مسولین شهرستان راور را جهادی دانست و خاطر نشان کرد :،خوشبختانه مسولین در همان روز زلزله و در ساعات اولیه در کنار مردم بودند حرکت جهادی محسوب می شود که این امر قابل تشکر و تحسین است.

وی کفت:علیرغم همه ی تلاش ها از سوی مسولین طبیعتا برخی ضعفها از جمله عدم توزیع عادلانه ی اقلام مورد نیاز ملموس بود که مسولین بایستی این اقلام را با عدالت تقسیم وتوزیع نمایند.

نیکویی در رابطه با ارزیابی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد بحران و قول های استاندار کرمان مبنی بر ارائه ی وام به زلزله زدگان گفت:، مردم نگران نحوه ی دریافت وام هستند و اینکه قرار نباشد جهت دریافت وام در خصوص استحکام سازی ضامن فردی معرفی شود بلکه ضامن بایستی سند ملک در گرو بانک باشد

وی اضافه کرد: تخریب قنات ها بر اثر زلزله ی اخیر از دیگر نگرانی های مردم است که تا کنون کمتر به این مساله پرداخته شده است.

 

وی اذعان کرد: عدم انتن دهی و قطعی خطوط ارتباطی ، عدم روشنایی برخی معابر ، عدم گاز رسانی از گلایه هاب مردم بود که ان شاالله ظرف چند روز اینده این مشکلات به همت مسولین استان بر طرف خواهد شد.

معاون بسیج رسانه کشور با اشاره به بارندگی های پیش رو تاکید کرد: با بارش برف و باران قطعا هموطنان عزیزمان در این مناطقدبا مشکل جدی مواجه می شوند که برای جلوگیری از سرما در حال رایزنی جهت فراهم نمودن کانکس هستیم تا با اسوده خاطر این بحران را پشت سر بگذارند و در روزهای اتی نسبت به نصب این کانکس ها اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: روستاهایی که دچار تخریب نشده بودند اما نیاز به همدردی روحی داشتند روانپزشک و روانشناس جهت همدردی و آرام سازی مردم به این مناطق اعزام کردیم.

وی تصریح کرد: حضور روحانیت در این شرایط انها را ارام و خوشحال می کند همان اتش به اختیاری است که رهبر معظم انقلاب به ان اشاره کرده است و خدا را شاکریم که توانستیم با این اقدام خدمتی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذکریا نیکویی ماهانی گفت: پیام ما به ستاد بحران این بود که ما امده ایم تا بازوی این عزیزان باشیم و میخواهیم در کنار مسولین راه را هموار کنیم.

نیکویی در پایان از تمامی مسولین که همکاری لازم با وعاظ و روحانیون در این بازدید داشتند تشکر کرد و گفت: از سردار ابو حمزه فرمانده ی سپاه ثارالله استان کرمان که میزبانی این سفر را بر عهده داشتند تشکر می کنم همچنین از مهندس رزم حسینی استاندار کرمان که با رویی باز به صحبت ها، نقطه نظرات و پیشنهادات ما استقبال نمود و در عمل بکار گرفت و نیز از بخش دار کوهساران و فرماندر راور که با در اختیار قرار دادن یک فروند بالگرد و خودرو به گروه جهادی همای رحمت تشکر میکنیم .

ارسال نظرات