رئیس بنیاد نهج البلاغه یزد:

بصیرت مردم فتنه 88 را خنثی کرد

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد گفت: دشمن در سال 88 با ابزارهای داخلی خواست مردم را فریب دهد و از رهبری و انقلاب جدا کند که با حضور خود جوش و با بصیرت مردم در 9 دی ماه مسیر کاملاً عوض شد و این توطئه ناکام ماند.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۰۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس بنیاد نهج البلاغه استان یزد با اشاره به ضرورت وجود بصیرت در جامعه گفت: در جامعه اسلامی بصیرت انسان را به مسیر و جایگاهی می رساند که حق را از باطل تشخیص دهد و از این جهت ارزش داشتن بصیرت در مسیریابی و هدفگذاری یک مسلمان اهمیت ویژه پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا ابویی با اشاره به مفهموم بصیرت اظهار داشت: بصیرت به این معنی است که فرد اهل تشخیص باشد؛ صلاح و مصلحت خود و جامعه را تشخیص دهد و اگر کسی اهل این تشخیص باشد دارای بصیرت است و در این صورت مسلمان با بصیرت هیچ موقع در بن بست و حیرت نمی‌ماند.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین در مورد بصیرت گفت: امام علی (ع) در نامه 34 نهج البلاغه به محمد ابن ابی بکر توصیه می کنند که در صحنه اجتماعی و مواجه با دشمن با بصیرت باشد چرا که اگر جامعه دچار بی بصیرتی شود این مسیر سقوط آن خواهد بود.



دکتر ابویی با بیان این که در برهه های مختلف زمان ایران نیز بارها این معنا را تجربه کرده است افزود: در فتنه 88 و در فتنه های قبل و حتی بعد از آن هر گاه دشمنان انقلاب و اسلام خواسته اند مسیر انقلاب را عوض کنند و در یک توطئه، امر را بر مردم مشتبه کنند و مسیر حق را جور دیگری جلوه بدهند این بصیرت مردم و رهبری بوده است که توطئه ها را خنثی کرده است.

وی با اشاره به فتنه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ایران اذعان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون فتنه‌های مختلفی در مناطق گوناگون کشور بوجود آمده که به دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب بوده‌اند اما مردم با حضورشان در صحنه ، تبعیت از رهبری، دینداریشان و با تشخیص به موقع توطئه ها را خنثی کرده اند.

رئیس بنیاد نهج البلاغه استان با اشاره به اتفاقات سال 88 و حضور با بصیرت مردم در صحنه گفت: در سال 88 دشمن از حضور مردم که برای پشتیبانی از انقلاب بود سوء استفاده کرد و از آن ابزاری بر علیه انقلاب و کشور درست کرد و در واقع با ابزارهای داخلی خواستند مردم را فریب دهند و از رهبری و انقلاب جدا کنند که با حضور خود جوش و با بصیرت مردم در 9 دی ماه مسیر کاملاً عوض شد و این توطئه ناکام ماند.

دکتر ابویی با بیان این که در فتنه های اجتماعی بصیرت دچار خدشه می شود افزود: در تند باد حوادث ،جامعه ملتهب می شود و در شبهه قدرت تمیز حق از باطل در انسان ناتوان می شود و انسان متحیر می شود و در چنین مواقعی باید صبر کرد تا گرد و غبار فتنه کنار رود تا صحنه روشن شود.
ارسال نظرات