رونمایی از اولین خروجی عینی سازمان کار جدید در بسیج اساتید:

اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین با حضور مسوولان کشوری و لشگری، آغاز به کار کرد

در اجلاس بسیج اساتید تهران بزرگ، از «اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین» به عنوان نمونه عینی مدل جدید سازمان کار سازمان بسیج اساتید، رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۷۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ گردهمایی نود و سوم اساتید بسیجی تهران بزرگ، با تحقق اولین نمونه اجرایی از رویکرد تحوّلی در سازمان بسیج اساتید کشور همراه بود.

تحوّل در سازمان کار بسیج اساتید ناظر به «اثربخشی» فعالیت هاست که متناظر با آن، قالب «اندیشکده های راهبردی مسئله محور» طراحی شده است و در دو سطح استانی یا اقلیم محور و ملّی یا موضوع محور، در کنار کانون های بسیج اساتید در سراسر کشور فعال می شود.

در اجلاس بسیج اساتید تهران بزرگ، از «اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین» به عنوان نمونه عینی مدل جدید سازمان کار سازمان بسیج اساتید، رونمایی شد.

 

* سازمان کار اندیشکده های بسیج اساتید، مبنتی بر نگاه «حل المسائلی»

بنابراین گزارش، رونمایی از اولین اندیشکده راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور با عنوان «اندیشکده راهبردی اقلیم و آمایش»، مبتنی بر نگاه جدید «مسئله محوری» در برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور است که با پیوستِ «پرنمودن شکاف نظر و عمل» در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور و در راستای کمک به دولت و دستگاه های مجری در حل مسائل اقلیمی در کنار کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی، تأسیس شده است.

دکتر محمدرضا ابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در مراسم رونمایی از این اندیشکده؛ گفت: بسیج اساتید با نگاه حل مسائلی نسبت به حل مشکلات کشور از طریق انجام تحقیقات مورد نیاز، اقدام به تاسیس اندیشکده‌های علمی با وجه ممیزه راهبردی بود و حل مسئله کرده است.

وی ادامه داد: این اندیشکده‌ها در سطح ملی «موضوع‌محور» و در سطح استانی، بر اساس مزیت‌های نسبی و توسعه ای هر منطقه از کشور، «اقلیم‌محور» خواهد بود.

دکتر ابن الدین حمیدی تصریح کرد: تعدادی از شهرستانهای ما کار خود را آغاز کرده اند از جمله استان تهران و امیدواریم بتوانیم با این اقداماتی که صورت گرفته شاهد حل مشکلات کشور و مردم باشیم.

 

* شناسایی و کمک به حل چالش های اقلیمی، هدف اندیشکده اقلیم و آمایش

در ادامه دکترلشگری ، دانشیار دانشگاه شهیدبهشتی  و مسوول اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین، درباره وظایف این اندیشکده گفت: در فعالیت جدید سازمان و با توجه به سیاست‌های پیش رو مبنی بر تاسیس اندیشکده‌ها برای حل معضلات کشور بر آن شدیم با تاسیس اندیشکده اقلیم، چالش‌های کشور در حوزه اقلیم را شناسایی کرده و با کمک صاحبنظران و پتانسیل‌های موجود در این بخش راهکارهایی را ارائه دهیم.

وی افزود: معتقدیم سازمان بسیج اساتید باید در جهت رفع معضلات کشور گام بردارد و هر حرکتی باید با پیوست «مسئله محوری» و «اثربخشی» فعالیت ها باشد و تاسیس چنین اندیشکده‌هایی را در راستای حل معضلات اقلیمی کشور می‌دانیم.

ارسال نظرات