مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه استان زنجان

طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه استان زنجان با هدف فراهم‌سازی زمینه احراز اشتغال نیروهای وظیفه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۲۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در جریان انعقاد قرارداد اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، فراهم‌سازی زمینه احراز اشتغال نیروهای وظیفه برای ورود به بازار کار پس از پایان دوره مقدس سربازی با ارتقای دانش و مهارت‌آموزی و آشنایی با دنیای واقعی کار است.

محمدرضا انصاری افزود: طبق تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کار تعهد فنی و حرفه‌ای استان زنجان 951 نفر دوره آموزش در طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است که سربازان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت‌آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود. 

وی اظهار داشت‌: سربازان دارای مهارت که امکان حضور در آزمون‌های ادواری و دریافت گواهینامه فراهم شده و همچنین سربازانی که در محیط کار با مهارت خاص سرو کار دارند، امکان دریافت گواهینامه مهارت از طریق طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را خواهند داشت. 

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در نظر داریم، گام‌های اساسی در این حوزه برداریم و باید توجه داشته باشیم و بدانیم مسئله اشتغال در سربازان تنها به مهارت‌افزایی برنمی‌گردد و توجه به فرهنگ کار و شرایط جامعه نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.

جعفر کردلو با بیان اینکه مسؤولیت اصلی نیروهای مسلح دفاع از کشور است، افزود: ما به دنبال گرفتن جای نهادهای اجرایی در زمینه مهارت‌افزایی نیستیم، اما سربازی را یک فرصت بسیار مهم می‌دانیم، که باید با استفاده از این موقعیت بتوانیم جوانان را آماده کار با ویژگی‌های آنها کنیم.

 

ارسال نظرات