مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان خبرداد

اعزام پنج کاروان دانشگاهی از هرمزگان به عتبات عالیات

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان از آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان استان هرمزگان همزمان با سراسرکشور و اعزام پنج کاروان دانشگاهی از هرمزگان خبرداد.
کد خبر: ۸۹۶۲۸۴۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به  گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ سید عباس تقوی صبح امروز در نشست با خبرنگاران، اظهارداشت: ثبت‌نام و اعزام هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور که از امروز 25 آذرماه‌جاری در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغاز شد و تا 5دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از سالیان سال و نزدیک به ربع قرن فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها هیچ چیز به اندازه سفرهای معنوی و زیارت سیدالشهدا اثرگذار نبوده‌است زیرا زیارت ائمه‌معصومین برکات زیادی داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که ستاد عتبات عالیات و شرکت‌های مربوطه با بانک‌ ملت داشته‌اند تمامی زائرین دانشگاه اعم از دانشجو، کارمند، اساتید می‌توانند از وام یک و نیم میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه استفاده کنند.

تقوی تصریح کرد: دانشجو و استاد پیشگامان نهضت فرهنگی در جامعه هستند و در راستای مبارزه با ظالم و در دفاع از مظلوم و خدمت به مردم و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی، جوانان انس و الفتی با سیدالشهدا داشته‌اند.

وی بیان داشت: به لطف الهی اربعین در قاموس فرهنگی ما ایرانی‌ها به‌صورت ویژه قرار داده است و به برکت انقلاب این اربعین هم جز لاینفک معنوی قرار گرفت و برکاتی داشته و دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان با اشاره به اینکه از دوره پانزدهم، کاروان هوایی راه‌اندازی شده‌است، اظهارداشت: حدود 240نفر در دوره شانزدهم در قالب  هفت کاروان هوایی از استان  به کربلا اعزام شد.

تقوی با بیان اینکه گلایه‌ای از مدیران مرتبط سازمان حج، شرکت شمسا وسایر بخش‌های دست‌اندر کار گفت: چطور است که زائران هرمزگانی برای اعزام به عتبات  باید به استان‌های یزد، تهران، کرمان اعزام شوند آیا واقعا برای استان این امکان وجود ندارد؟ آیا تفکر آسایش و سهولت در  اعزام مناسب هوایی برای زائرین در استان نیست؟

وی خاطرنشان کرد: عذرخواهی می‌کنم از دانشگاهیانی که در دوره قبل نتوانستیم آنها را به کربلای‌معلی اعزام کنیم  زیرا تلاش‌های زیادی از سوی ما در راستای اعزام هوایی انجام شد که پروازها در این زمینه محقق نشد و اما آن دسته از دانشجویان که در دوره هفدهم ثبت نام کرده‌اند و موفق به اعزام نشده‌اند، به عنوان اولویت ذخیره در این دوره محسوب می‌گردند.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان، از نیمه شهریور ماه‌جاری برای برقراری پرواز از استان  تلاش های زیادی انجام شده که در نهایت بدلیل نبود ایستگاه پروازی در استان مجبورشدیم ایستگاه پروازی را یزد قرار دهیم و الحمدالله با مکاتبات فراوان در تهران و یزد توانسته‌ایم مجوز پنج کاروان را در هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان دریافت نمائیم.

تقوی با اشاره به اینکه اگر  مسئولان امر در استان تلاش کنند و ایستگاه پروازی را بندرعباس قراردهند، اظهار داشت: هنوز زمان داریم و می‌توانیم با ستاد هماهنگی کنیم که با این وجود اولین اعزام در تاریخ  9 بهمن‌ماه و دومین  23 بهمن‌ماه، اعزام سوم 14 اسفند‌ماه، چهارمین اعزام 13فروردین‌ماه و آخرین اعزام در تاریخ 3 اردیبهشت‌ماه سال آینده می‌باشد.

وی بیان داشت: کاروان‌های اساتید، دانشجویان پسر، کارمندان دانشگاه‌ها، متاهلان و دختران مجرد در کربلای‌معلی، نجف‌اشرف و کاظمین  در هتل‌های درجه یک که با کیفیت‌ترین هتل‌های عراق است اسکان داده‌می‌شوند و درصدد بوده‌ایم که نزدیک‌ترین هتل‌ها را به حرمین شریفین برای آنها قرار دهیم به گونه‌ای که  برای زیارت حضرت حر و سامرا  کاروان‌های دانشگاهیان را بدون دریافت هیچ هزینه اضافه‌ای آنها را اعزام می‌کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان  افزود: برای سفر هوایی، یک میلیون و پانصد هزار تومان از سوی بانک ملت  و هفتصد هزار تومان از سوی صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه‌ها تسهیلات در نظر گرفته‌شده‌است که اعطای وام بعد از قرعه‌کشی و ثبت‌نام نهایی زائرین، معرفی آنها به بانک انجام خواهد شد.

 تقوی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی سیستمی از طریق سایت انجام می‌شود و ما هیچ دخالتی در این زمینه نداریم تصریح کرد: کاروان بندی‌ها پس از اعلام قطعی و ذخیره‌ها در دفتر نمایندگی انجام می‌شود.

وی اظهارکرد: عتبات دانشگاهیان کاری صددرصد متفاوت نسبت به سایر کارهای فرهنگی است و سطح کاروان دانشگاهیان به مراتب بالاتر از کاوان‌های غیر دانشگاهی است به طوری که خدمات فرهنگی به سه بخش قبل سفر،حین سفر و بعد از سفر برای دانشگاهیان تقسیم می‌شود.

ارسال نظرات