به همت معاونت فرهنگی سپاه دهگلان انجام شد

برگزاری همایش مقابله باهجمه سلفیت دردهگلان

به همت معاونت فرهنگی سپاه دهگلان همایش مقابله باهجمه سلفیت برگزارشد
کد خبر: ۸۹۶۳۲۵۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دراین همایش حجت الاسلام رنجبرمدیرحوزه علمیه قروه اظهار داشت:فرقه وهّابیّت بر اساس یک هدف ظاهرى و یک هدف باطنى تشکیل شده است. هدف ظاهرى وهّابیّت عبارت است از اخلاص در توحید و جنگ با شرک و بت پرستى، ولى واقعیت جنبش وهّابیّت، چه از جهت فکرى و چه عملى، این هدف را تأیید نمى کند.

وی هدف باطنى و پنهان آن‌هارا کشتار مسلمانان و افروختن آتش فتنه و جنگ در بین آنان، در جهت خدمت به فراماسونرى و امپریالیسم جهانى دانست و افزود:این اصل، محور تمام تلاشهاى وهّابیّت از زمان ظهور تا به امروز است، و آن هدف ظاهرى را فقط براى اغوا و گمراه کردن ساده لوحان و عوامّ الناس قرار داده اند.

مدیرحوزه علمیه ادامه داد:هر بار که در امت اسلامی مذاهب و فرقه‌های مختلف با افکار و اندیشه‌های گوناگون شکل گرفته اند و باعث شده اند که هر دسته و گروهی از امت اسلام به سویی گرایش یافته و وتفرقه و تشتت در میان آن‌ها به وجود آید.

وی در ادامه بیان داشت:فردی در گوشه‌ای از جهان اسلام به انگیزه از میان بردن بدعت در دین و بریدن شاخ و برگ‌هایی که فرقه‌های مختلف با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های خود به اسلام افزوده اند، قیام نموده و داعیه اصلاح طلبی در آیین پیامبر (ص) داشته است، او مدعی شده با مبانی خود امت پیامبر (ص) را از جاده انحراف و اشتباه به صراط مستقیم برخواهد گرداند. سلفیه نیز برای تحقق این هدف خواهان آن هستند که همه به سیره سلف صالح بازگردند و باید از آنچه در اعصار پس از پیامبر (ص) و اصحاب بزرگش افزوده شده است، دوری گزید. از این روست که به این جریان سلفیه گفته می‌شود.

رنجبرتصریح کرد:متاسفانه امروزه در سطح جهان اسلام شاهد هستیم که این جریان فکری نادرست و احمقانه، در بسیاری بلاد اسلامی به بهانه مبارزه با بدعت و بدعت گذاری در دین هم کاسه و همسو با دشمنان اسلام شده و با فتاوای نابخردانه و عجیب خود به راحتی خون صد‌ها تن از مسلمانان و شیعیان بی گناه را می‌ریزند و جنایت‌های فجیعی را مرتکب می‌شوند.

وی در ادامه گفت:آنچه ما امروز از رفتار‌های زشت و جنایات وحشیانه سلفیت و وهابیت در سوریه، مصر، عراق و حتی در افغانستان و پاکستان می‌بینیم، تنها نمایشی از وحشیگری‌های پیروان این فرقه‌های ذاله است در حالیکه از نظر بنیان علمی هیچ در دست نداشته و با مغز ناچیز خود فتوای جنایتکارانه علیه فرقه‌ها و مذاهب راستین اسلامی صادر می‌نمایند و عده‌ای ضعیف النفس و ناقص العقل از آن به عنوان جهاد و مبارزه در راه خدا، به صغیر و کبیر رحم ننموده و خون بی گناهان زیادی را به زمین می‌ریزند غافل از اینکه راهی که آنان می‌رود به ترکستان است.

حجت الاسلام رنجبردر پایان افزود:از خداوند متعال می‌خواهیم که ریشه پلید این گونه فرقه‌ها و پیروان آن را از سرزمین‌های اسلامی و مسلمین جهان نابود و رفع ساخته و شرشان را به خودشان بازگرداند

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات