نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ائمه جمعه سفیران ولایت هستند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ائمه جمعه سفیران ولایت هستند و مانند ولایت چترشان بر سر همه مردم قرار داشته و بر اساس تبعیت از مقام معظم رهبری در استان نقش‎آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۳۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در همایش فصلی ائمه جمعه لرستان اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در استان ۱۸ نماز جمعه باشکوه برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه سفیران ولایت هستند و مانند ولایت چترشان بر سر همه مردم قرار داشته و بر اساس تبعیت از مقام معظم رهبری در استان نقش‎آفرینی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مهمترین رسالت ائمه جمعه هدایت دینی مردم است، بیان داشت: بصیرت بخشی دیگر وظیفه ائمه جمعه است و اگر امروز ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، بخش عمده آن مدیون بصیرت بخشی پایگاه نماز جمعه به عنوان یک قرارگاه فرهنگی است.

آیت‎الله میرعمادی از حفظ وحدت و معنویت اجتماعی به عنوان مسئولیت دیگر ائمه جمعه یاد و خاطر نشان کرد: ائمه جمعه تنظیم‎کننده امور جامعه هستند و می‎توانند، با ایجاد وحدت و اخوت کارها را جلو ببرند.

وی تصریح کرد: از دیگر وظایف ائمه جمعه تقویت فرهنگ دینی، انقلابی و فرهنگ عمومی است و این رسالت‎های ائمه جمعه جز در راستای اصلاح جامعه و پیشرفت و تعالی آن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان حکومت بر دل‌ها را بسیار موثرتر از حکومت فیزیکی دانست و افزود:: حکومت بایستی بر مبنای تاثیرگذاری بر دل‌ها باشد و این تاثیرگذاری تنها به وسیله سفارش به تقوا حاصل می‌شود.

آیت‎الله میرعمادی با تاکید بر اینکه اخلاص باید سرلوحه کار همه مسوولان و ائمه جمعه قرار گیرد، تاکید کرد: اخلاص سبب برکت در کارها شده و زمینه تاثیرگذاری بر دل‌ها را فراهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: روحیه و تعبد موثر است و جلوی خیلی از آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد، بر این اساس در جامعه اسلامی و دینی به این روحیه نیازمند هستیم.

امام جمعه خرم‎آباد با انتقاد از کم توجهی برخی مسوولان به مقوله‎های فرهنگی گفت: بعضی از مسوولان دغدغه فرهنگی نداشته و نسبت به مسائل فرهنگی بی‌توجه هستند.

آیت‎الله میرعمادی مقابله با تهاجم فرهنگی را یک ضرورت خواند و بیان کرد:  متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی دامن برخی مسوولان و خانواده‌های آنان را گرفته است، به گونه‎ای که ظواهر اسلامی را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولان به بهانه‌های مختلفی همچون ایجاد شادی و نشاط در بین مردم به دنبال قبح‌شکنی در جامعه هستند، افزود: لرستان استانی ولایت‌مدار است، برگزاری کنسرت‌های موسیقی در جامعه چه مفهومی دارد، چرا با احساسات مذهبی مردم بازی می‌شود؟

نماینده ولی‎فقیه در لرستان تصریح کرد: برخی اوقات آدم احساس می‌کند، برخی‌ها بر انجام این‌گونه کارها تعمد دارند.

آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها در لرستان مانند مساجد و مصلی‌ها نیازمند کمک دولت و خیرین است.

وی به تحقق وعده‌های الهی در مورد مومنین اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که خلافت روی زمین به مومنین می‌رسد و امروز در انقلاب اسلامی ایران شاهد تحقق این وعده هستیم.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: وعده نصرت و پیروزی مومنین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران عملی شد، همچنین استمرار انقلاب اسلامی ایران از وعده‌های الهی است.

آیت‌الله میرعمادی صدور انقلاب اسلامی ایران را از دیگر وعده‌های تحقق یافته خداوند برشمرد و بیان داشت: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در دنیا نفوذ فیزیکی نیست، بلکه نفوذ در اندیشه‌های والای الهی، صداقت، مردم‌داری، دفاع از مردم و ایستادگی در برابر ظلم است.

وی پیروزی بر داعش و شکست ابهت استکبار جهانی در منطقه را از وعده‌های الهی دانست و تصریح کرد: اقدام نابخردانه و سخیف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس نتیجه شکست‎های پی در پی آنها در برابر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات