معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع):

تحقیق و پژوهش رمز ورود به عرصه های تازه و ناشناخته است

معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع)، گفت: تحقیق و پژوهش کسب معلومات جدید و ورود به عرصه های تازه و ناشناخته و حل علمی مسایل، مشکلات و موانع پیش رو است.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۸۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

حسین افسر،  معاون دانش وپژوهش سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج به مناسبت هفته پژوهش عنوان کرد: ، علم و دانش قدمتی دیرینه داشته و با خلقت آدمی همراه بوده است، و علم ودانش است که راه سعادت و تکامل را به انسان می آموزد. بطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند: " باید علم پیدا کنید، علم که پیداکردید، پنچه ی قوی پیا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید ، کسانیکه دارای پنچه ی قوی هستند ، دست شما را می پیچانند... "21/9/91و یا در درفرازی دیگر می فرمایند : " علم پایه پیشرفت همه جانبه ی یک کشور است ... علم، اقتدار ، است. هرکس این اقتدار را داشته باشد ، می تواند ه مه مقاصد خود دست پیدا کند"14/11/90.

وی، تصریح کرد:کسب علم و دانش بایستی به عنوان یک خصیصه  دائمی و مادام العمر در انسان تبدیل شود تا همواره هر روز دریچه های نوشوندگی و تازگی ، طروات و نشاط درخود و محیط پیرامونی پدید آید و توجه به این اصل مهم می تواند به حل کمی و کیفی مسائل و ارتقاء سطح ارائه خدمت کمک شایانی نماید.و از طرفی از ویژگی های هر انسان خصوصاً مدیران و مسئولان است که اهتمام لازم و بایسته در فراگیری دانش و بروز رسانی معلومات و ثبت اندوخته های خود و نیز توجه به تجربیات دیگران در نیل به اهداف متعالی نظام اسلامی و سازمان متبوع خود داشته باشند.

افسر معاون دانش و پژوهش سپاه امام سجاد(ع) در ادامه به تشریح برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش پرداخت وگفت: تجلیل از خانواده معزز و معظم شهدای دانشی، تجلیل از خانواده کارکنان دانش و پژوهش، تشویق سربازان نخبه و دانش و پژوهشی و تجلیل از اندیشه ورزان ، پژوهشگران ، تجربه نگاران و رده های برتر  اهم برنامه های این هفته می باشد.

وی، یاد آور شد: برگزاری کارگاه انسجام بخشی و توانمند سازی برای شبکه دانشی و سایر علاقمندان، برپایی ایستگاههای مطالعه، برپاپایی نمایشگه دستاوردهای دانشی معاونت دانش و پژوهش ( کتب ، نشریا ، پژوهش، اندشه ورزی و... )، ثبت تجارب، فضا سازی محیطی ( دانشی و پژوهشی ) و برگزاری مسابقات کتابخوانی و تجربه نگاری از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

ارسال نظرات