سرپرست جهاد کشاورزی بخش بهمن:

اختصاص 70 هکتار زمین‌های زراعی بخش بهمن به کشت گیاهان دارویی

سرپرست جهاد کشاورزی بخش بهمن گفت: حدود 70 هکتار زمین‌های زراعی بخش بهمن ابرکوه، به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد، که این مقدار با توجه به کوتاه بودن طول دوره رشد، کم آب خواه بودن و درآمدزایی بالای این گیاهان، رو به فزونی است.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۴۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه،"علی‌محمد هوشمند" سرپرست جهاد کشاورزی بخش بهمن ابرکوه، در گفتگو با سرو ابرکوه، در خصوص فواید گیاهان دارویی و اهمیت کشت آن، اظهار کرد: گیاهان به‌عنوان یکی از عوامل توسعه جوامع محسوب می‌شوند و انسان‌ها از زمان‌های خیلی دور برخی از گیاهان را درمان و پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند.
هوشمند ادامه داد: امروزه گیاهان دارویی به خاطر ویژگی‌هایی که دارند موردتوجه ملت‌های مختلف قرارگرفته است. چنانچه کشورهای مختلف به‌خصوص کشورهای توسعه‌یافته سعی در حفظ و توسعه کشت این گیاهان دارند.
وی بابیان اینکه حدود 30 درصد از داروها در جهان منشاء گیاهی دارند و در بعضی منطق این عدد به 90 درصد می‌رسد، گفت: مفید بودن، ارزان بودن، سازگار بودن با محیط‌زیست، نداشتن اثرات سوء و جانبی بر مصرف‌کننده از مهم‌ترین خصوصیت‌های گیاهان دارویی است.
هوشمند عنوان کرد: در شهرستان ابرکوه نیز از قدیم گیاهان دارویی جهت درمان‌های سنتی مورداستفاده عموم بود و در چند سال گذشته به دلیل پی بردن به اهمیت آنها در بهبود بسیاری از امراض، مصرف این گیاهان و به تبع آن کشت آنها بیشتر مورد استقبال مردم قرارگرفته است.
سرپرست جهاد کشاورزی بخش بهمن خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای که سطح زیر کشت این گیاهان در شهرستان ابرکوه به حدود 100 هکتار افزایش‌یافته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش بهمن نیز با توجه به خشک‌سالی‌ها، اُفت سطح آب‌های زیرزمینی، علاقه افراد و با نظر به توصیه‌های ترویجی انجام‌شده توسط مروجین جهاد کشاورزی، سطح زیر کشت این محصولات توسعه‌یافته است.
وی اذعان کرد: در حال حاضر حدود 70 هکتار زمین‌های زراعی بخش بهمن، به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد. با توجه به ویژگی‌های کوتاه بودن طول دوره رشد و بهره‌وری، کم آب خواه بودن و درآمدزایی بالای این گیاهان سطح کشت این محصولات در این منطقه رو به فزونی است.
هوشمند در پایان گفت: گیاهانی مانند به‌لیمو، سیاه‌دانه، زیره، شاه دانه، گل محمدی، شوید، شنبلیله، تاجریزی، نعنا و زعفران ازجمله گیاهان دارویی است که در بخش بهمن کشت می‌شود.

ارسال نظرات