خبرهای داغ:
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه:

فعالیت 113 مدرسه مروج سلامت در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از اجرای طرح مدارس مروج سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون 113 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان مدارس مروج سلامت فعالیت می کنند.
کد خبر: ۸۹۶۴۲۶۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

احمد مجتهدی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود: اجرای این طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و بهداشت عمومی در بین دانش آموزان مدارس انجام می شود.
وی ادامه داد: تبیین اصول رعایت موازین بهداشت عمومی، آگاه سازی و برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع سلامت و بهداشت از جمله محورهای طرح مدارس مروج سلامت است.
مجتهدی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید نیز علاوه بر اجرای برنامه های بهداشت و سلامت، اطلاع رسانی ویژه در خصوص برخی بیماری های واگیردار از جمله ایدز و پیامدهای این بیماری در بین نوجوانان و جوانان برای خانواده های دانش آموزان و مربیان سلامت با همکاری آموزش و پرورش اجرا می شود.
وی گفت: در راستای آگاه سازی خانواده ها و اولیای دانش آموزان، اجزای هشت گانه مدارس مروج سلامت و اقدامات انجام شده توسط مسئولان و انجمن های اولیای مدارس به خانواده های دانش آموزان ارائه و تبیین می شود.
مجتهدی افزود: با توجه به لزوم تشویق مدارس به اجرای طرح مدارس مروج سلامت، برنامه ریزی ویژه ای در این خصوص انجام شده که تا پایان سال تحصیلی جدید 10 مدرسه پنج ستاره وارد این طرح می شود.
وی اضافه کرد: در راستای تجلیل از مدارس موفق در این طرح، در همایشی از مدیران و مراقبین سلامت 24 مدرسه این شهرستان که موفق به کسب سه تا پنج ستاره در این زمینه شده بودند، تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها