قدمت ساری به عنوان مرکز مازندران و گرگان قدیم به 6 هزار سال می رسد

زلیکانی با بیان اینکه ساری قدمت ۶ هزار ساله دارد، یادآور شد: طبق این کتاب درسی بابلسر فرودگاه دارد یک بچه می‌داند که فرودگاه در شهر ساری است و مگر می‌شود این‌ها اتفاقی باشد.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۹۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دهمین شورای شهر ساری با حضور روسای ادارات آموزش و پرورش ساری و اصحاب رسانه با پیگیری تغییر نام مرکز استان در صفحه ۲۶ کتاب جغرافیای سال دهم تشکیل شده است.

 در ابتدای جلسه علی‌اکبر زلیکانی عضو شورای شهر ساری  با خواندن متنی اعتراض خود را به این امر قرائت کرد.
 نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: اقدام شهبه‌ناکی که در کتاب درسی جغرافیای سال دهم علیه ساری صورت گرفت، واکنش شورای شهر ساری به سرعت به یک جریان رسانه‌ای تبدیل شد و در آن حساسیت و موضع‌گیری آشکاری از مدیران و نمایندگان را شاهد بودیم.
 
وی با بیان اینکه شهر ما به مشارکت‌های شهروندی مسؤولانه و تکلیف مدار به شدت نیاز دارد،  تصریح کرد: از شهروندی که نسبت به موضوع حساس شد و به من انتقال داد، تشکر می‌کنم.

زلیکانی با بیان اینکه ساری قدمت ۶ هزار ساله دارد، یادآور شد: طبق این کتاب درسی بابلسر فرودگاه دارد یک بچه می‌داند که فرودگاه در شهر ساری است و مگر می‌شود این‌ها اتفاقی باشد.

اسفندیار عشوری اظهار کرد: نمایندگان آموزش و پرورش شهرستان ساری پیگیری جدی کنند و چرا معلمان این مسئله را دیدند و مطرح نکردند.


رئیس شورای شهر ساری بیان کرد: این مسئله برای ما که شهری با قدمت ۶ هزار ساله داریم مهم است و باید هم‌صدا این مشکل را حل کنیم.
سید مسعود مدینه بیان کرد: بعد از سه ماه از شروع سال تحصیلی این موضوعات اتفاق می‌افتد، نظام کنترلی وجود ندارد.

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر ساری با بیان اینکه من اگر جای رؤسای وقت آموزش و پرورش بودم استعفا می‌دادم، اظهار کرد: نگرانی‌های زیادی در شهروندان بابت این موضوع دیدم.


کوروش یوسفی افزود: وزیر هنوز عذرخواهی نکرده در صورتی که این خبر در صدر خبر در جمع فرهنگیان، خانواده‌ها بوده، فرهنگ عذرخواهی در همه جای دنیا رسم است.


وی افزود: وزیر آموزش و پرورش باید از یک محفل رسمی بابت اشتباه کتاب جغرافیای پایه دهم به طور رسمی عذرخواهی کند‌.

این مسؤول بیان کرد: ما به عنوان عضو شورا حساسیت را در بدنه شورا دیدیم و مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران باید بعد از زدن نامه به وزارت‌خانه با اولین مصاحبه در تلویزیون با مردم ساری موضوع را در میان می‌گذاشت.


یوسفی با بیان اینکه ساری با قدمت ۶ هزار ساله سرمایه کشور است، افزود: ساری پیشانی مازندران است و چرا به مرکز استان بی‌توجهی می‌شود.
رئیس کمیسیون بدنه و حقوقی شورا اظهار کرد: در این عصر با وجود فضای مجازی و انتقال داده و اطلاعات هنوز کسی ساری را نمی‌شناسد و می‌پرسند ساری کجا است.

سعید نجاریان با بیان اینکه ما نتوانستیم پیشینه ساری را خوب انتقال دهیم، افزود: در تمام نقشه‌های هخامنشی تنها شهر کنار دریا که ساری است دیده می‌شود و در ادبیات فارسی تاریخ ما در شاهنامه فردوسی چند بار اسم ساری تکرار شده است، آیا کسی در ساری این قدمت و این شعر‌ها را می‌داند.


فرامرز نقیبی رئیس کمیسیون عمران و فنی شورای شهر ساری نیز گفت: برای معلمان شهرم که این صفحه از کتاب را درس دادند، گریه می‌کنم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها