مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

حفظ خونسردی مهم‌ترین اصل در بروز سوانح می باشد

حفظ خونسردی مهم‌ترین اصل در همه مواقع بروز سانحه از جمله وقوع کولاک می باشد، چرا که اگر کسی نتواند خود را کنترل کند، به خود و دیگران آسیب می‌زند.
کد خبر: ۸۹۶۴۵۴۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با توصیه به مردم برای حضور در دوره‌های آموزشی مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران گفت: در واقع نخستین کسی که می‌تواند به افراد به هنگام وقوع سانحه کمک کند خود انسان است، که خود امدادی نامیده می‌شود.

میرزایی حفظ خونسردی را مهم‌ترین اصل در همه مواقع بروز سانحه از جمله وقوع کولاک دانست و افزود: گزارش‌های رسیده از سوانح هم حاکی از تاثیرگذاری این مهم در افزایش تعداد تلفات ناشی از حوادث است، چرا که اگر کسی نتواند خود را کنترل کند، به خود و دیگران آسیب می‌زند.

وی تماس با دستگاه‌های امدادرسان از جمله 110، 115 و یا 112 را از پیشنهادات خود به سانحه دیدگان ناشی از برف و یا کولاک اعلام کرد و گفت: باید متوجه بود که این سامانه‌ها با همدیگر مرتبط بوده و در جریان اقدامات یکدیگر قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان همراه داشتن وسایط گرمایشی مورد نیاز از جمله لباس گرم و همچنین تجهیزات ایمنی فصل سرد را از دیگر توصیه‌های خود به مسافران در این ایام عنوان و اظهار داشت: استفاده از لباس روشن از دیگر ضرورت‌های این ایام است.

میرزایی با اشاره به حضور نیروهای هلال احمر در محورهای مواصلاتی برای امدادرسانی به در راه‌ماندگان گفت: هلال احمر در جریان بارش برف هفته گذشته به حدود 532 نفر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر تجهیز پایگاه‌های هلال احمر برای ایام سرد سال تصریح کرد: این اقدامات در راستای آمادگی در شرایط وقوع احتمالی مسدودیت راه‌ها انجام شده است.

وی نیروهای هلال احمر، پلیس، افراد عبوری و همچنین سامانه‌های هوشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را منابع رصد وضعیت راه‌ها دانست و ادامه داد: هلال احمر هم سامانه رصد دارد و از این طریق در جریان امور قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به حضور نیروهای هلال احمر در جاده‌ها به ویژه به هنگام طلوع و غروب آفتاب گفت: هدف از این اقدام دادن اطمینان خاطر به مسافران است.

میرزایی با بیان اینکه بالگرد هلال احمر طبق یک تفاهم‌نامه در اختیار اورژانس استان زنجان قرار گرفته است، تصریح کرد: منتهی در مواقع مورد نیاز از این امکان استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر همکاری موجود بین اورژانس و هلال احمر استان زنجان در مواقع ضروری گفت: این همکاری در عملیات‌های کوهستانی بسیار مشهود و مورد نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان هماهنگی موجود بین نیروهای امدادی استان را مطلوب و قابل توجه دانست و افزود: این هماهنگی در اجرای موفق عملیات‌ها نقش موثری داشته است.

 

 

ارسال نظرات