فرماندار شهرستان ازنا در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

بیکاری برای جوانان حل کنیم / سهم ازنا 3.4 از تسهیلات اشتغال زایی

فرماندار شهرستان ازنا گفت : برای استان لرستان 20میلیارد تومان که دو درصد از کل تسهیلات اشتغال زایی کل کشور تخصیص داده شده است و سهم ازنا هم 3.4 کل تسهیلات هست .
کد خبر: ۸۹۶۴۶۹۶
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
محمد محمدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری بسیج لرستان در خصوص کارگروه اشتغال زایی اظهار داشت : برای رفع بیکاری و اشتغال زایی جوانان یک تسهیلاتی ترسیم شده است تا بتواند معضل بیکاری را تا حدودی حل کند.

وی افزود :این یک ظرفیت خوب و فرصت مناسبی برای شهرستان در جهت کاهش بیکاری در شهرستان است.

محمدی با اشاره به تخصیص تسهیلات اشتغال زایی عنوان کرد :برای استان لرستان 20میلیارد تومان که دو درصد از کل تسهیلات اشتغال زایی کل کشور تخصیص داده شده است و سهم ازنا هم 3.4 کل تسهیلات هست .

وی عنوان کرد :این برنامه را به کلیه دستگا ها ابلاغ شده است و زمان بهره برداری از این فرصت ایده ال کم است و می توانیم با ارائه طرح ها مختلف تسهیلات استان ها و شهرستان هایی دیگر را جذب کنیم.

فرماندار ازنا با اشاره به طرح ها ارائه شده در شهرستان خاطر نشان کرد :ما از حدود 38 رسته در حوزه اشتغال که به ارزش 9 میلیارد تومان است قانع نیستیم زیرا در ازنا پتاسیل از این سهم بالا تر است و این کارگروه با این هدف گرفته شده است تا بتوانیم با ارائه طرح هایی اشتغال زایی تسهیلات بیشتری را برای شهرستان جذب و از بیکاری بکاهد.

وی به بی توجهی به بودجه 97 تصریح کرد :در این اعتبارات اشتغال زایی به رسته هایی اداره تعاون در حوزه مصالح ساختمانی توجهی نشده است و ازنا با داشتن گمرک می تواند یکی از صادرر کنندگان در صنعت مصالح ساختمانی همچون در و پنجره باشد.

محمدی نژاد به چگونگی پرداخت اعتبارات اشتغال زایی در شهرستان گریزی زد و گفت :که تسهیلات بالای 250 میلیون تومان در کارگروه اشتغال در استان تصویب می شود و زیر 250 میلیون در شهرستان تصویب خواهد شد

وی افزود :باید هر دستگاه یک کارشناس متخصص را در زمینه ها مختلف به عنوان رابط مشخص کند و آنها را توجیح شود تا بتواند متقاضیان اعتبار اشتغال زایی را به خوبی توجیح کند تا پروند هایشان کامل باشند تا از سویی استان برگشت نخورد.

فرماندار ازنا عنوان کرد :باید طرح هایی را معرفی کنیم تا بیشترین اشتغال زایی را در بر داشته باشد.

ارسال نظرات