اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی محلی مازندران

اختتامیه دومین جشنواره شعر بومی محلی مازندران در امامزاده عبدالحق (ع) زیراب برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۶۵۲۹۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه جشنواره شعر بومی محلی مازندران که در امامزاده عبدالحق زیراب برگزارشد، گفت: فعالیت کسانی که قلم به دست می گیرند تا حماسه ها فراموش نشود، جای تقدیر دارد.
احد جاودانی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای رزمندگان خود اثر فرهنگی و هنری تولید می کنند تا قهرمانان و دلاوریهای آنان را بشناسند، افزود: در دفاع مقدس حماسه هایی خلق شد که ممکن است تکرار نشود که با تولید های فاخر هنرمندان به نسل جوان، آیندگان و جامعه جهانی بشناسانیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره شعر بومی محلی مازندران و با اشاره به اینکه زمانی نگران بودیم که فرزندان ما، زبان مادری را فراموش کنند ولی میل و گرایش به زبان و گویش مازندرانی بیشتر شد، خاطر نشان کرد: تنوع فرهنگی در طول تاریخ تقویت کننده حرکت های آرمانگرایانه و بزرگ در حفظ و حراست کشور شد.
جاودانی به عوامل صیانت از تنوع فرهنگی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه تاریخ دیرپای ایران با محوریت زندگی مسالمت آمیز بین اقوام و دین اسلام با محوریت برتری بر اساس تقوا از عوامل صیانت از تنوع فرهنگی در ایران است، گفت: از برگزاری برنامه هایی با محوریت سنت ها و گویش ها و آیین های مازندرانی حمایت می کنیم.

در این آیین از برگزیدگان خدمات فرهنگی تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها