رئیس انتقال خون بروجرد:

افزایش ۷.۹ درصد اهدای خون در بروجرد

رئیس انتقال خون بروجرد گفت: در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۶.۶ درصد و آمار اهدای خون ۷.۹ درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۵۳۸۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلامرضا حامدی، رئیس انتقال خون بروجرد در جمع خبرنگاران گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۴۵۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی بابیان اینکه آمار مراجعین به انتقال خون در این مدت نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۶.۶ درصد و آمار اهدای خون ۷.۹ درصد افزایش‌یافته است، افزود: ۶ هزار و ۸۸۷ نفر اهداکنندگان مستمر خون در این شهرستان هستند که تعداد بانوان اهداکننده یک هزار و ۷۵ نفر و گروه‌های منفی یک هزار و ۳۳۴ نفر بوده‌اند.

حامدی عنوان کرد: خون‌های اهدایی بعد از انجام آزمایش‌های موردنیاز در اختیار بیماران نیازمند به خون قرار می‌گیرد، اما برخی از فرآورده‌های خونی مدت‌زمان کوتاهی برای استفاده دارند که نیاز است اهداکنندگان خون در همه ایام سال اقدام به اهدای خون کنند.

رئیس انتقال خون بروجرد خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع مانند فصل سرد و یا ماه رمضان گاهی با کاهش اهدای خون روبرو هستیم که در این ایام با خون‌گیری سیار از کارخانه‌ها و یا ادارات از پرسنلی که تمایل دارند خون‌گیری شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات