پوتین نتیجه اقدامات نظامی روسیه در سوریه را «عالی» ارزیابی کرد

وزیر دفاع روسیه گزارشی از نتیجه عملیات نظامی موفقیت آمیز در خاک سوریه ارائه داد و رئیس جمهور پوتین نیز رضایت کامل خود از عملکرد ارتش روسیه را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۳۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
پوتین

به گزارش سرویس بین‌الملل بسیج خبرگزاری بسیج، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» نوشت: روز جمعه نشست مقامات وزارت دفاع روسیه با حضور "ولادیمیر پوتین برگزار شد که در جریان آن  ژنرال "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سال 2017 به رئیس جمهور ارائه داد. وزیر دفاع روسیه برای نخستین بار تعداد نیروهای نظامی شرکت کننده در عملیات نظامی-هوایی این کشور در سوریه را فاش کرده و گفت، بیش از 48 هزار نیرو در سوریه مشارکت داشته اند.

ولادیمیر پوتین نیز در سخنانی در آغاز این نشست تاکید کرد که نیروهای نظامی روسیه در عملیات نابودسازی گروههای تروریستی در سوریه، «عالی» عمل کردند. وی گفت: «اقدامات ارتش و ناوگان دریایی روسیه در سوریه را فقط می توان "عالی" ارزیابی کرد. همه می دانند که این مبارزه تنها علیه یک گروه تروریستی نبود. تروریستها ارتشی کاملا آموزش دیده، مجهز به تسلیحات نظامی و بسیار متمرکز داشتند که کشور ما و همه جهان را در معرض تهدید قرار داده بود. و ما همواره یاد رفقیان نظامی خود که نتوانستند به وطن بازگردند و در راه دفاع از روسیه و مردم آن جان خود را فدا کردند را گرامی خواهیم داشت.»

به گفته وی، در سایه اقدامات نظامی روسیه در سوریه بود که اکنون راه برای حل و فصل سیاسی این مناقشه فراهم شده است.

وزیر دفاع روسیه با قدردانی از ارزیابی بالای ولادیمیر پوتین از عملکرد نیروهای مسلح این کشور در سوریه تاکید نمود که بدون توجه خاص رئیس جمهوری به این عملیات و بطور کلی توجه شخصی وی به مسئله لزوم توسعه ارتش و ناوگان دریایی-هوایی روسیه، انجام وظایف محوله به ارتش در بالاترین سطح، امکان پذیر نبوده است.

مشارکت 48 هزار نیروی نظامی روسیه در عملیات سوریه

سرگئی شایگو در گزارش خود در باره عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه گفت: «بیش از 48 هزار نیروی مسلح روسی تجربه ارزشمند جنگیدن در سوریه را داشته اند که از میان آنها 14 هزار نفر مفتخر به دریافت مدال افتخار شده، 80 درصد نظامیان شرکت کننده در عملیات و 90 درصد پرسنل ناوگان هوایی کشور درجه نظامی دریافت کرده اند.»

به گفته وی، در جریان عملیات نظامی در سوریه بطور کلی 34 هزار پرواز نظامی انجام گرفته است، بطوریکه هر یک از خلبانان مجبور شده است از 100 الی 120 پرواز جنگی داشته باشد.

موفقیت کامل نیروی هوایی و موشکی روسیه در عملیات سوریه

وزیر دفاع روسیه توضیح داد: «نظامیان روسی با موفقیت کامل توانستند از موشکهای بالستیک برای نابودی اهداف مهم نظامی تروریستها استفاده کنند. کشتی ها و زیردریایی های روسی بیش از 100 مورد حمله موشکی از انواع مختلف داشتند و جنگنده های راهبردی روسیه نیز 66 حمله از مسافتهای 500 الی 1500 کیلومتری انجام دادند که در نتیجه آنها اهداف مشخص، از جمله مراکز فرماندهی، تاسیسات نظامی، انبارهای تسلیحاتی و محل تجمع تروریستها بطور کامل نابود شدند.»

شایگو افزود، در جریان عملیات نظامی در سوریه بیش از 60 هزار نیروی مسلح تروریستی نابود شدند که نزدیک به سه هزار نفر آنها اتباع فدراسیون روسیه بودند که در صف تروریستها می جنگیدند.

به گفته وی، نیروی هوایی روسیه همچنین وظایف مهمی در زمینه نابودسازی منابع تامین کننده مالی تروریستها از طریق فروش محصولات نفتی که روزانه بیش از 3 میلیون دلار برای آنها درآمد داشت، انجام داد.  

وزیر دفاع روسیه افزود، وظیفه مهم دیگر انجام شده آموزش 750 نیروی نظامی ارتش سوریه بود که اکنون آنها مستقلا می توانند وظایف مهمی مانند کشف، شناسایی و نابودسازی مواد انفجاری را انجام دهند.

طبق اطلاعات وی، نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات نظامی در سوریه 215 نوع فناوری‌های نظامی جدید را مورد آزمایش قرار دادند که 99 درصد کاستی‌ها و معایب آنها مشخص و برطرف شده است.

شایگو یادآور شد که سامانه های موشکی اس-300 و اس-400 نیز مشترکا توانستند پوشش هوایی کامل نیروهای هوایی-نظامی روسیه در آسمان سوریه را تامین کند و حتی یک مورد نبوده که منطقه امن پایگاههای نظامی روسیه در طرطوس و حمیمیم، نقض شود.

وجود دو پایگاه نظامی روسیه، ضامن صلح و ثبات سوریه است

وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که گروه‌های نظامی روسی که در دو پایگاه نظامی این کشور در خاک سوریه باقی خواهند ماند این امکان را بوجود خواهند آورد تا صلح و ثبات در این کشور ادامه داشته و از هر نوع اقدام نظامی علیه سوریه، ممانعت شود.

وی گفت: «در حال حاضر در خاک جمهوری عربی سوریه، گروه کامل نظامی-هوایی روسیه در فرودگاه نظامی حمیمیم و مرکز لجستیکی و حمایتی ناوگان دریایی روسیه در بندر طرطوس مستقر می باشد. زیرساختارهای نظامی این دو پایگاه مدرنیزه شده و این مسئله امکان برقراری ثبات در منطقه و بازدارندگی کامل دشمنان سوریه را به خوبی فراهم کرده است.»

سرگئی شایگو همچنین اعلام کرد که 90 کشور جهان دارای همکاری‌های نظامی با روسیه هستند و در سال 2017 نیز 35 مانور نظامی بین المللی توسط نیروهای مسلح این کشور برگزار شده است.

ارسال نظرات