برای گروه سنی کودک و نوجوان معرفی می شود

مجموعه «بچه‌های ایران» روایت‌های خواندنی از دفاع مقدس

مجموعه چهار جلدی «بچه‌های ایران» شامل کتاب‌های (بچه‌های تپه سوم) خاطرات سیدحمیدرضا طالقانی، خاطرات یحیی نیازی، (بچه‌های کوهستان) خاطرات سیدرضا موسوی و (بچه‌های آوه‌زین) خاطرات فرنگیس حیدرپور است.
کد خبر: ۸۹۶۵۷۶۲
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر«بچه‌های تپه سوم» خاطرات سیدحمیدرضا طالقانی از یکی از ناب‌ترین خاطرات جنگ تحمیلی است. او با تنی مجروح، در عملیات والفجر ۳ بیش از دو هفته در بیشه‌ای به سر می‌برد. آن‌ها سه نوجوان بودند. خاطرات همدلی این سه نوجوان در دوران محاصره، می‌تواند بچه‌های سرزمین‌مان را با تصویر دیگری از جنگ آشنا کند.
 
«بچه‌های عملیات کرکوک» خاطرات «یحیی نیازی» است از عملیاتی در داخل خاک عراق. او که بیسیمچی بوده، به همراه گروه‌های چریکی ۱۵۰ کیلومتر در داخل خاک عراق نفوذ می‌کنند و پس از عملیات، با پای پیاده به وطن بازمی‌گردند. سختی‌ها و دشواری‌های این عملیات چریکی برای یک نوجوان و بازگو کردن آن در این کتاب، عملیات کرکوک را خواندنی و جذاب کرده است.
 
«بچه‌های کوهستان» خاطرات سیدرضا موسوی از واقعه‌ای است که تاکنون بازگو نشده است. او در کردستان اسیر می‌شود و پس از مدتی اسارت در بغداد، به زندان سلیمانیه اعزام می‌شود. در این زندان، او و دو تن دیگر تصمیم به فرار می‌گیرند. آن‌ها پس از فرار، هفده روز را با پای پیاده طی می‌کنند تا به خاک ایران برسند.
 
«بچه‌های آوه‌زین» خاطرات فرنگیس حیدرپور از سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی در منطقه غرب کشور و بازگو کننده خاطرت این زن شجاع در مبارزه با دشمن است.
 
(بچه‌های تپه سوم) خاطرات سیدحمیدرضا طالقانی با 172صفحه، (بچه‌های عملیات کرکوک)، خاطرات یحیی نیازی با 152صفحه، (بچه‌های کوهستان) خاطرات سیدرضا موسوی با 136صفحه و (بچه‌های آوه‌زین) خاطرات فرنگیس حیدرپور با 154صفحه است.
 
برای خرید این مجموعه می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های انتشارات سوره مهر مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۷۷۰۰۱ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظرات