معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری :

اشتغال مهم‌ترین دستاورد گردشگری است

معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردشگری از ظرفیت‌های خوب لرستان است که نیازمند تقویت و توسعه است.
کد خبر: ۸۹۶۶۱۹۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ احمد دانیالی معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان لرستان که در سالن جلسات میراث فرهنگی لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی از ادغام سه سازمان مختلف در بخش‌های مختلف وزارتخانه‌های دیگر تشکیل‌شده اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، یکی از سازمان‌های هویت‌بخش کشور است به‌طوری‌که برند شدن ایران در دنیا نشان از این دارد که نقش ما در این سازمان چقدر مهم است.

وی با اشاره به اینکه تنوع آب و هوایی ایران در هیچ کجای جهان وجود ندارد که سبب وجود گردشگر در کشور ما می‌شود، افزود: تنوع اقلیمی در ایران سبب شده یکی از قطب‌های گردشگری مهم دنیا به شمار رود چراکه در همین فصل زمستان دمای هوا تفاوت 50 درجه‌ای بین یک اقلیم و اقلیم دیگر دارد که این شرایط اقلیمی در خیلی از کشورها کمتر دیده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان اینکه هنرمندان شور ما نیز سفیران ما در دنیا هستند و می‌توانند معرف کشور ما باشند، عنوان کرد: کسانی که هنرمندان صنایع‌دستی هستند و عمر خود را صرف این حرفه کرده‌اند به‌عنوان سفیران صلح و زیبایی کشور را به دنیا معرفی می‌کنند.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال در هر بخشی هزینه‌بر است و در بخش صنایع‌دستی با 40 الی 50 میلیون می‌توان شغل ایجاد کرد و تعداد زیادی از مردم را به کار گرفت در این شرایط که نیاز داریم جوانان ما دارای شغل شوند و در بخش گردشگری نیز هر شش گردشگری که به یک منطقه سفر می‌کنند می‌تواند ایجاد اشتغال کند که هزینه خیلی زیادی را در پی ندارد.

دانیالی با تأکید بر اینکه نیازمند همکاری جهت برچیدن بیکاری در کشور و ایفای نقش خود در قالب اقتصاد مقاومتی هستیم، تصریح کرد: دولت برای ایجاد اشتغال بودجه خوبی در نظر گرفته و با ارائه تسهیلات راه را برای سرمایه‌گذاران اسان کرده است.

گردشگری لرستان نیازمند تقویت و توسعه است

وی ازجمله ظرفیت‌های خوب لرستان را گردشگری دانست که نیازمند تقویت و توسعه است، عنوان کرد: مدیرکل جدید میراث فرهنگی لرستان نیز با توجه به تخصصی که دارند این بخش را کاملاً فعال می‌کند که در استان در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

گودرز امیری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه لرستان استانی مستعد گردشگری است اظهار کرد: مبنای استان را باید بر پایه گردشگری، حفظ آثار تاریخی و صنایع‌دستی دانست و مسئولین بر این امر توجه ویژه‌ای باید داشته باشند.

وی افزود: مردم و بخش خصوصی متولی اصلی میراث فرهنگی هستند و نقش اساسی در توسعه گردشگری دارند و دولت نیز به‌عنوان تسهیل گر فعالیت دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به صفر بودن سهم صادرات صنایع‌دستی در لرستان بیان کرد: در بحث گردشگری نه‌تنها احداث هتل‌ها و مراکز گردشگری بلکه انجام کارهایی همچون برمگردی، احیای خانه‌های قدیمی و احیای غذاهای قدیمی می‌تواند در جذب گردشگر نقش پررنگی ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت رد راستای ایجاد خانه گردشگری حمایت انجام می‌دهد، تصریح کرد: تبدیل باغ‌ها به باغ گردشگری بدون احداث سازه‌های سخت عاملی مؤثر در جهت جذب گردشگر است و با ایجاد نشیمن‌گاه‌های ساده و سرویس‌دهی آسان، باغ‌ها را می‌توان به مکان‌های گردشگری تبدیل کرد.

امیری عنوان د کرد: تلاش مدیران میراث فرهنگی در راستای توسعه استان باید بیشتر شود چراکه لرستان استانی چهارفصل است و توانایی جذب گردشگر را دارد.



اختصاص 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی طی سال جاری

احمد دانیالی با اشاره به اینکه بوم گردی از اقدامات پیش‌بینی‌شده توسط دولت است که مورد استقبال بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی‌شده که امسال 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی اختصاص یابد که شش هزار میلیارد از صندوق توسعه و مابقی نیز از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود.

غلامرضا سلیمانی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بابیان اینکه استان لرستان 44 مکان اقامتی و 12 روستا به‌عنوان هدف گردشگری را دارا است، تصریح کرد: 30 روستای دیگر در لرستان نیز در نوبت معرفی به‌عنوان هدف گردشگری هستند.

ایجاد 600 فرصت شغلی با تکمیل 18 طرح میراث فرهنگی لرستان

وی با اشاره به اینکه در لرستان 90 پروژه گردشگری با پیشرفت فیزیکی از 10 تا 90 درصد در حال اجرا است، افزود: 18 طرح ما 60 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تکمیل و بهره‌برداری می‌تواند 600 فرصت شغلی را ایجاد کند.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: ایجاد پروژه سافاری پارک خرم‌آباد نیز از پروژه‌های مهم گردشگری در لرستان است که می‌تواند تحول خوبی در اقتصاد لرستان و غرب کشور داشته باشد.

سید امین قاسمی، مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: با توجه به شعار سال و لزوم ایجاد اشتغال در کشور تلاش می‌کنیم از منابع درآمدزا جهت ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: گردشگری را اولویت کار خود قرار می‌دهیم، و درزمینهٔ حفاظت، احیا و صیانت از آثار تاریخی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات