بانک مورگان استنلی آمریکا:

بیت‌کوین اگر رقیب دلار نشود، بی‌ارزش می‌شود

بانک مورگان استنلی آمریکا اعلام کرد در صورتی که بیت‌کوین نتواند جای خود را به عنوان رقیب دلار و دیگر ارزها در نظام مالی جهان باز کند، ارزش آن به صفر دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۸۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱


به گزارش خبرگزاری بسیج،  بانک مورگان استنلی آمریکا اعلام کرد: در صورتی که بیت‌کوین نتواند خود را به عنوان رقیب دلار و دیگر ارزها در نظام مالی بین‌المللی مطرح کرده و به رسمیت شناخته نشود، ارزش آن عملاً هیچ خواهد شد.

جیمز فاست و همکاران وی در بانک مورگان استنلی در گزارش خود اعلام کردند در صورتی که کسی این فناوری نظام پرداخت را به رسمیت نشناسد، ارزش آن صفر خواهد شد.

فاست در این گزارش اعلام کرده است که بیت‌کوین یک ارز نیست؛ چراکه هیچ‌ بهره بانکی برای آن تعیین نشده است. بیت‌کوین حتی در سطح فلزات گرانبها نیست؛ چراکه هیچ شکل ذاتی شبیه طلا ندارد.

بانک مورگان استنلی آمریکا، حجم معاملات روزانه بیت‌کوین را تنها ۳ میلیارد دلار برآورد کرده است و این در حالی است که آمارهای ارائه‌شده از سوی پایگاه اینترنتی «کوین‌مارکت‌کپ» حاکی از غلط بودن این آمار است و نشان می‌دهد روازنه ۱۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در جهان معامله می‌شود.

از سوی دیگر جان مک‌آفی، یکی از مقامات شرکت آنتی‌ویروس مک‌آفی که از جمله فعالان بازار بزرگ بیت‌کوین محسوب می‌شود معتقد است دلیلی برای ترس علی‌رغم روند کنونی اصلاح قیمتی بیت‌کوین برای دارندگان آن وجود ندارد.

بیت‌کوین طی روزهای گذشته با ۲۵ درصد سقوط از ۲۰ هزار دلار به حدود 15 هزار دلار رسیده است.

میشل نووگراتز که پیشتر از رسیدن قیمت بیت کوین به حدود ۱۴ هزار دلار تا پایان سال جاری میلادی خبر داده بود، پیش‌بینی خود را تغییر داده و گفته است که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۸ هزار دلار خواهد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار