برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین»

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۶۹۵۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار کرد: هشتمین جشنواره گلدسته‌های سپید با موضوع نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام‌البنین» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: برشور و پوستر این جشنواره در سطح کانون‌های مساجد استان توزیع شد.

گلباغی، به بخش‌های این کنگره اشاره کرد و افزود: نخستین کنگره سراسری شعر و داستان ام البنین در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو و داستان نویسی در دو مقطع نوجوان و جوان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره در دو بخش مسابقه و ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی، آفرینش آثار ارزنده ادبی در نکوداشت مقام معنوی حضرت ام البنین (علی‌ها السلام)، زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره‌های صبر و مقاومت (مادران و همسران شهدا) و تولید و ارائه آثار فرهنگی ارزشمند در حوزه ادبیات عاشورایی از اهداف این کنگره است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بیان کرد: بخش داستان نویسی ویژه داستان‌های کوتاه است و در تعداد ارسال داستان محدودیتی وجود ندارد. وی بخش ویژه را شامل مادران و همسران شهدا دانست و اظهار کرد: قالب شعر در این جشنواره آزاد بوده و اشعار ارسالی نباید قبل از این جشنواره به جشنواره دیگری ارسال شده باشد.


گلباغی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ بهمن اعلام کرد و اذعان داشت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی tehranmasajed.ir مراجعه کنند

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات