مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تمدید مهلت ارسال آثار در جشنواره ملی شکوه شکیبایی

مهلت ارسال آثار در چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی تمدید شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۱۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به آخرین مهلت تعیین شده برای ارسال آثار، اعلام کرد: در بخش فرهنگی، علاقه‌مندان می‌توانند تا ١٥ دی‌ماه آثار خود را به نشانی دبیرخانه ارسال کنند و در بخش هنری( نقاشی خط) نیز، این مهلت تا ٢٠ دی‌ماه تمدید شده است.

ناصر مقدم از دریافت بیش از ٣٥٠ اثر در دو بخش فرهنگی و هنری جشنواره تاکنون خبر داده و افزود: در بخش هنری (نقاشی خط) نیز ارسال آثار به صورت تک مرحله‌ای خواهد بود.

وی اظهار داشت: پیش از این، پنج دی‌ماه به عنوان آخرین مهلت شرکت در این جشنواره تعیین شده بود که ١٨ دی‌ماه نیز نتایج آن مشخص می‌شد.

مقدم زمان برگزاری این جشنواره را طبق برنامه زمانبندی شده، هم‌زمان با میلاد بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب(س) از ٣٠ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه اعلام کرد و گفت: کتاب آثار منتخب جشنواره سال گذشته نیز در دست چاپ است.

وی تاکید کرد: جشنواره امسال در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان و دلنوشته(فارسی و ترکی) و بخش هنری نیز در قالب نقاشی‌خط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: هدف از برگزاری این برنامه اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری(س)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار می باشد.

مقدم اظهار داشت: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه‌ مقاومت و شجاعت؛ حضرت زینب(س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و  رفتاری حضرت زینب (س)، جنبه های عرفانی حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه اجتماعی حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسئولیت‌پذیری حضرت زینب (س) است.

گفتنی است، طبق فراخوان، مراسم اختتامیه جشنواره و تقدیر از برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی نیز دوم بهمن‌ماه در زنجان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات