آسیب شناس اجتماعی بیان داشت: بسیج و سپاه و ارتش در جستجو، کمک به مصدومان و خانواده انها، آوار برداری، استقرار چادرها و کانکس ورقی غرورانگیز در تاریخ وحدت و همدلی و تلاش ایران اضافه کردند.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۰۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: مردم ایران بر اساس اعتقادات دینی و ارزش های معنوی و آداب و رسوم فرهنگی همواره در سختی ها و مشکلات هم دل و غمخوار و یاور هموطنان خود و حتی مردم کشورهای دیگر بوده و هستند.

وی افزود: چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در هنگام بروز بلایای طبیعی مردم از هر قشر و هر قوم و قبیله ای و با هر باوری از جان و مال خود دریغ نکردند.

ابهری بیان داشت: در بلایای مختلفی که در قالب زلزله در بم، آذربایجان، رودبار و منجیل و نقاط دیگر و اخیراً در غرب کشور مردم ایران حماسه آفریدند و در طول روزها کیلومترها ترافیک برای کمک رسانی ایجاد شد که باعث شگفیت جهانیان و تحسین هموطنان گردید.

آسیب شناس اجتماعی عنوان کرد: کمک های مردم تا درجه ای بود که در بسیاری از اقلام نیازی به کمک های دولت و نهادهای دولتی نبود. بسیج و سپاه و ارتش در جستجو، کمک به مصدومان و خانواده انها، آوار برداری، استقرار چادرها و کانکس ورقی غرورانگیز در تاریخ وحدت و همدلی و تلاش ایران اضافه نموده اند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: متاسفانه برخی از افراد فقط برای اینکه نشان دهند به مناطق زلزله زده رفته اند و در جهت رفع تکلیف به شهرهای آسیب دیده سر زدند اما تا به امروز مشکلات حل نشده و به علت سرمای سخت غرب کشور مردم زحمتکش و قانع این مناطق در سرمای شدید با مشکلات دست به گریبان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از چادرها آب وارد چادر شده و در شب یخ بندان منجمد گردیده و هنوز کانکس به اندازه کافی به دست مردم نرسیده است. در مناطقی مانند ثلاث باباجانی و برخی از روستاهای سرپل ذهاب، قصرشیرین مانند شیرین آباد و ازگله چندین خانواده در یک چادر زندگی می کنند و برای گرم کردن خود از بخاری های گازی غیراستاندارد مانند گاز پیکنیکی کمک می گیرند که در برخی موارد به قیمت جان این عزیزان تمام شده است.

ابهری ابراز داشت: مگر چند کانکس برای این مناطق لازم است که مردم باید این همه سختی تحمل کنند. سازمان های دولتی و نهادهای متولی تا برف سنگین غرب شروع نشده باید تمام چادرها را به کانکس تبدیل کنند.

پژوهشگر اجتماعی مطرح کرد: سپاه پاسداران تعهد ساخت سرپناه برای عزیزان نموده و تا پایان عملیات ساختمانی دولت باید کمک های بهداشتی مانند حمام، سرویس بهداشتی و همچنین مراکز آموزشی را در این مناطق ایجاد کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر مردم ما نجیب و متواضع و علاقمند به نظام هستند ما نباید از این احساسات سوءاستفاده کنیم و از ماموریت های اصلی خود کوتاهی کنیم.

ارسال نظرات