خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

تخصیص 65 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز پایاب سد سهند هشترود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی هشترود از اختصاص 65 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز واحد عمرانی شماره یک پایاب سد سهند هشترود خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۷۸۱۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا هاشمی اظهار کرد: از این مبلغ 40 میلیارد ریال برای آماده سازی یک واحد از واحدهای پنجگانه پایاب این سد و مابقی برای تجهیز و لوله گذاری شبکه هزینه می شود.
وی افزود: فاز یک پایاب سد سهند دو هزار و 750 هکتار است که هزار و 200 هکتار آن تکمیل شده و تا کشت بهاره 500 هکتار دیگر آن تکمیل خواهد شد.
هاشمی همچنین به ظرفیت ذخیره سازی سالانه 21 میلیون مترمکعبی سد کلقان در هشترود اشاره کرد و گفت: این ظرفیت با توجه با جاری شدن 35 میلیون مترمکعب آب از رودخانه کلقان چایی در سال، قابلیت افزایش به 25 میلیون مترمکعب و بیشتر را نیز دارد و با توجه به کیفیت بالای این آب ، کاربری آن از مصارف کشاورزی به شرب و صنعتی تغییر خواهد یافت.
فرماندار هشترود نیز گفت: در صورتی که صاحبان زمین ها و اهالی روستاها همکاری و مشارکت کنند حتی قبل از اتمام فاز یک نیز می توان فازهای بعدی را شروع کرد.
حسن مستفید گفت: با بهره برداری از فاز اول این طرح برای 2 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود و با توجه به اینکه این پایاب پنج واحد عمرانی دارد با تکمیل تمامی آنها برای بیش از 40 هزار نفر امکان اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه خشکی دریاچه ارومیه کشاورزی هشترود را نیز نابود می کند افزود: اگر صرفا منتظر نزولات آسمانی باشیم و دست روی دست بگذاریم کشاورز و کشاورزی از بین خواهد رفت.
وی ضمن ابراز نگرانی در خصوص طوفان های نمکی که در چند منطقه را دربرگرفته گفت: غبار نمکی حاصل از خشکی این دریاچه ضمن ایجاد بیماری های تنفسی، زمین های کشاورزی هشترود را که یکی از قطب های تولید گندم است از بین می برد.
مستفید خاطر نشان کرد: نابودی سفره های زیرزمینی آب و افزایش دمای منطقه از پیامدهای خشک شدن دریاچه ارومیه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها