رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

ساماندهی سرای پاشا در بازار زنجان آغاز شده است

طرح مرمت و ساماندهی سرای پاشا واقع در بافت تاریخی بازار زنجان آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۹۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام گرفته شهر زنجان 865 هکتار بافت فرسوده در مناطق تاریخی، میانی و سکونتگاههای غیر رسی دارد که ارائه خدمات و گسترس حرم قیدارنبی لازم از سوی دستگاههای خدمات رسان امری ضروری است.

صمد هاشملو افزود: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته محدوده تاریخی شهر زنجان 419 هکتار، سکونتگاههای غیررسمی 237 هکتار و بافت میانی 209 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

وی اظهارداشت: طبق آمار قبلی نیز در شهرهای ابهر، خرمدره به ترتیب 83 و 73 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این رقم در شهر قیدار 26 هکتار بوده که 2 هکتار آن را بافت تاریخی بقعه قیدار نبی را شامل می شودکه مسئولان شهری باید تلاش کنند تا این بنا را حفظ و گسترس دهند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در مجموع در استان زنجان 999 هکتار بافت فرسوده در مناطق تاریخی ، میانی و سکونتگاههای غیر رسمی وجود دارد که برای نوسازی انها نسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

هاشملو افزود: پس از معرفی فرد متقاضی نوسازی ساختمان انجام می شود اما مشکلی که وجود دار این است که در این مناطق باید زیرساخت های لازم از قبیل آب و برق و گاز سوی دستگاههای متولی امر انجام و حتی نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: دستگاههای خدمات رسان به ویژه در بخش روبنایی باید فضاهای آموزشی، درمانی و ورزرشی و غیره را باید در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی بررسی کنند.

وی یادآورری کرد: دستگاههای متولی امر نسبت به تهیه برنامه و اولویت بندی اجرای پروژه ها طی برنامه ششم توسعه ا قدام کنند و سازمان برنامه بودجه استان نیز متناسب این پروژه ها بودجه تخصیص می دهد.

هاشملو افزود: این اداره کل 11 پروژه اجرایی در بحث سکونتگاههای غیر رسمی و بافت تاریخی در مناطق مختلف این استان به ویژه شهر زنجان را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: اصلاح شبکه آب و آسفالت معابر شبکه، شامل لکه گیری و روکش ، احداث خانه محله و کتابخانه ، احداث سالن ورزشی چند منظوره به مساحت 600 متر مربع برای اسکان اضطراری واقع در منطقه اسلام آباد که درمجموعه ورزشی شهریاری قرار داد آنمنعقد شده و پیمانکار ان در حال تجهیز کارگاه است.

هاشملو افزود: قرار داد احداث سالن ورزشی در مجموعه ورزشی زیتون واقع در منطقه نجف آباد شهر زنجان نیز منعقد شده که زمین مورد نیاز و پیمانکارآن مشخص شده و اقدامات اولیه ان در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: چمن مصنوعی با پیشرفت 10 درصدی ، احداث خانه محل و کتابخانه واقع رد نجف آباد ، احداث خانه محل و کتابخانه در ابهر و آسفالت محله کوی شریعتی با کمک شهرداری از دیگر کارهای انجام گرفته در این بخش است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: طرح مرمت و ساماندهی سرای پاشا واقع در بافت تاریخی شهر زنجان (بازار زنجان) آغاز شده است.

 

 

ارسال نظرات