امام جمعه هرات:

مهمترین عامل فتنه 88؛جاه طلبی و اختلافات جناحی و سیاسی /ولایتمداری، داشتن روحیه انقلابی و دشمن شناسی از مهمترین مولفه های نهم دیماه

امام جمعه هرات ولایتمداری مردم، داشتن روحیه انقلابی و ملی، دشمن شناسی(بصیرت و آگاهی،وحدت و انسجام ملی را از مهمترین مولفه ای حماسه نهم دیماه برشمرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۵۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم ؛امام جمعه هرات در خطبه های این هفته خود ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: تقوا باعث همنشینی با خدواند،نزول برکت و رحمت و بهترین توشه برای سفرت آخرت است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با گرامیداشت حماسه نهم دیماه گفت: اهمیت این حماسه باید برای همگان روشن و زوایای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در اهمیت حماسه نهم دیماه باید اولا منشا بروز فتنه ،نقش و انگیزه دشمنان،بازیگران فتنه و همچنین عملکرد بعضی از مسئولین که زمینه ساز فتنه شدند مشخص گردد.

جعفری گفت: فتنه به همت مردم و حضورشان در راهپیمایی 9 دیماه 88 خاموش و به دشمنان نشان دادند که مردم ایران بر سر اعتقادتشان با کسی شوخی ندارند و همه جوره پای نظام و ارزش ها ایستاده اند.

امام جمعه هرات جاه طلبی و اختلافات جناحی و سیاسی را مهمترین عامل فتنه 88 عنوان و خاطر نشان کرد: سکوت خواص بی بصیرت، نقش و انگیزه بیگانگان و عملکرد برخی از مسئولین که با سو مدیرتشان، زمینه فتنه را فراهم کردند.

حجت الاسلام جعفری به نکات عبرت آمیز حماسه نهم دیماه اشاره و اظهار داشت: وجود و نقش امام و رهبری مدبرانه ایشان که اگر اقدامات و هشدارهای رهبری نبود قطعا شرایط به گونه دیگر رقم میخورد،حضور مردم همیشه در صحنه و عدم اعتماد به دشمنان از مهمترین نکات عبرت انگیز در حماسه نهم دیماه بود.

امام جمعه هرات ولایتمداری مردم، داشتن روحیه انقلابی و ملی، دشمن شناسی(بصیرت و آگاهی،وحدت و انسجام ملی را از مهمترین مولفه ای حماسه نهم دیماه برشمرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که کشور در اختیار آنها هست و بوده دیگر حق ندارند برعلیه کشور حرف بزنند و باید پاسخگو باشند.

جعفری با اشاره به اینکه انقلابی بودن یعنی حرکت در مسیر و خط رهبر معظم انقلاب و امام راحل، تاکید کرد: نمی‌شود یک نفر همه کاره کشور باشد و در دهه دوم که مسئولیتی ندارد تبدیل به مخالفان کشور باشند.

امام جمعه هرات در پایان وفات حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت.
ارسال نظرات