خبرهای داغ:

اختصاص هزینه برپایی مراسم روز جهانی معلولان در شیراز برای خرید کانکس

انتصاب مدیری متخصص در معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز و اختصاص هزینه برپایی مراسم روز جهانی معلولان در شیراز برای خرید کانکس و ارسال به مناطق زلزله‌زده از محوری‌ترین موضوعات مطرح‌شده جلسه شورای شهر شیراز بود.
کد خبر: ۸۹۶۸۵۳۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با درخواست از شهردار شیراز مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: معتقدیم باید مدیری متخصص و توانمند و در عین حال هماهنگ کننده، در معاونت حمل‌ونقل شهرداری شیراز مشغول فعالیت شود.

سیروس پاک‌فطرت با ابراز اینکه بدون شک ترافیک یکی از موضوعاتی است که اگر به آن توجه ویژه نشود زندگی در کلان‌شهر شیراز را با مشکل روبه‌رو می‌کند افزود: روزمرگی بزرگترین دردی است که نباید به آن مبتلا شویم، تصمیم‌گیری‌های درست، جدی، علمی و کارشناسی و همچنین اجرای به‌موقع برنامه‌ها و سیاست‌ها یکی از ضروریات در حوزه ترافیک است که انتظار داریم در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک پیگیری و اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امروز در حوزه حمل‌ونقل توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی، کاهش استفاده از خودروهای شخصی برای کاهش ترافیک و افزایش کارایی سیستم حمل‌ونقل شهری باید دنبال شود، گفت: همچنین در این زمینه نیازمند مدیریت تقاضای سفر، ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و توسعه حمل‌ونقل سبز هستیم.

وی اضافه کرد: توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند، افزایش ضریب ایمنی معابر و آرام‌سازی ترافیک از موضوع‌های دیگری است که باید در حوزه حمل‌ونقل به آن توجه شود.

پاک‌فطرت همچنین در مورد تحقق بودجه سال جاری شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تا به امروز، حدود 51 درصد بودجه شهرداری شیراز محقق شده و این در حالی است که شهرداری طبق ماده 67 قانون شهرداری‌ها باید تا پایان دی ماه پیشنهاد بودجه سال 97 را به شورا تقدیم کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بدون شک شهرداری الزام دارد تا در مدت 45 روز آینده به‌نحوی پیشنهاد اصلاح بودجه به‌همراه دلایل و مستندات را به شورا ارسال کند تا فرصت کافی برای تحلیل و بررسی کارشناسی در کمیسیون و صحن شورا امکان‌پذیر شود.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده با محوریت شخص شهردار و با بسیج مدیریتی تمام سعی و تلاش را برای جذب حداکثری درآمدی و تحقق بودجه معطوف کنند، چرا که پایه بودجه پیشنهادی سال 1397 شهرداری را می‌توان به تحقق بودجه سال جاری ربط داد.

مدیرکل اسبق نهضت سوادآموزی استان فارس همچنین با گرامیداشت هفتم دی ماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تأسیس نهاد مقدس سوادآموزی از تمام فعالان عرصه امر سوادآموزی، اعم از مدیران، پیشکسوتان، سوادآموزان، آموزشیاران که در این راه گام‌های مؤثری را برداشته قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر 116 هزار و 528 نفر اعم از جمعیت شهری و روستایی در شهرستان شیراز بی‌سواد  هستند که امیدواریم  در آینده نزدیک نیز باسواد شوند.

* انتصاب‌ها در شهرداری شیراز با پیام انتخابات در تضاد است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به انتصاب‌های جدید در شهرداری شیراز اظهار داشت: اگر این انتصاب‌ها صرف جابه‌جایی مدیران از سمتی به سمت دیگر باشد، نه‌تنها با روح شعارهایی که این شورا خود را مکلف به اجرایی شدن آن می‌داند  مانند  شهر انسان‌محور، تقدم  امور فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی و... در تضاد است، بلکه  با پیام انتخابات 29 اردیبهشت  نیز همخوانی ندارد و فضای یأس و ناامیدی را در بر دارد.

احمد تنوری افزود: امید است با تلاش مجموعه مدیران شهری و به‌دور از فضاهای پرتنش سیاسی، امید را همچنان در شهر جاری و ساری ببینیم.

وی در مورد زلزله غرب کشور نیز بیان کرد: در این زمینه نیز باعث افتخار است که شاهد اوج همدلی و تلاش شهروندان شیرازی در کمک‌رسانی و امداد به زلزله‌زدگان بودیم و در سه مورد مشخص شاهد ارسال یک کاروان حامل 30 دستگاه کانکس از سوی خلاری‌های ساکن شیراز و 13 دستگاه کانکس از سوی  اهالی شهرک گلشن و درنهایت شاهد اقدام زیبا و مهم انجمن معلولین شهر شیراز بودیم که هزینه برپایی مراسم روز جهانی معلولان در شیراز را بابت خرید کانکس و ارسال به مناطق زلزله‌زده پرداخت کردند.

تنوری گفت: در این راستا وظیفه خود می‌دانم که به‌عنوان رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز ضمن سپاس از اقدامات یادشده، از هیئت رئیسه شورا درخواست کنم که در یکی از جلسات آینده ضمن دعوت از مدیران انجمن معلولان شیراز به‌نحو مقتضی از تلاش این عزیزان تجلیل  کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: در رابطه با کمیته بررسی درخواست‌های مردمی و پیگیری شکایات شورا نیز باید اعلام کنیم، که در این مدت به 350 مورد درخواست و شکایت رسیدگی شده که حدود 80 درصد تعیین تکلیف شده و الباقی در دست پیگیری است.

وی گفت: شورای شهر باید برای همه شهر برنامه داشته باشد و حتی سند 20ساله شهر را تدوین کند  و اهداف کلان را مشخص و برای حوزه‌های اقتصاد شهری، فرهنگ شهری و مسائل  اجتماعی شهری راهبرد تعیین کند و به همه دستگاه‌های متولی خدمات شهری و مدیریت شهری ابلاغ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها