رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

برگزاری کلاس آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر در زنجان

کلاس‌های آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر در رده‌های سنی مختلف و متناسب با سن و شرایط افراد جامعه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۸۷۳۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت:در سه ماهه اخیر 50 کلاس آموزشی برای رده‌های سنی مختلف برگزار شده است.

حسین‌خانلو  افزود: یکی از موضوعات مورد توجه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از طریق ارائه آموزش‌های لازم در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری، آموزش و آگاه سازی در چهار کانون هدف خانواده، محیط‌های آموزشی، محلات و محیط‌های کاری اولویت برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است، اظهار داشت: توجه به نشاط اجتماعی، بسترسازی مناسب درباره ایجاد فرهنگ مقابله با مواد مخدر در بطن جامعه و مردمی ساختن مبارزه با قاچاق و تولید و فروش مواد مخدر نیز از دیگر موضوعات مورد توجه پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد وظیفه همگانی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هیچ کس از خطر ابتلا به مواد ‏مخدر و روان گردان‌ها مصون نیست، از همین رو باید با اقدامات مناسب و تقویت شور و ‏نشاط اجتماعی و افزایش آگاهی‌های متناسب با سن افراد در جامعه مصونیت ایجاد شود.

حسین‌خانلو در ادامه به روند برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی پلیس مبارزه با مواد مخدر در رده‌های سنی مختلف و متناسب با سن و شرایط افراد جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در قالب مهارت‌های زندگی و مهارت‌های گفت‌وگو افزود: همچنین برای دانشجویان نیز متناسب با شرایط تحصیلی آنها و همچنین برای اولیای دانش‌آموزان و کارکنان دولت نیز دوره آموزشی مرتبط برگزار می‌شود.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تاکید کرد:در دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده، علل گرایش به اعتیاد نوجوانان، راه‌کارهای پیشگیری از اعتیاد و همچنین علائم اعتیاد در افراد تشریح و آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از آنها به افراد شرکت کننده آموزش داده می‌شود.

حسین‌خانلو با بیان اینکه برخی از انواع مواد مخدر صنعتی بوده و عموما بسیاری از افراد اطلاعی از مضرات و آسیب‌های آن ندارند، بیان کرد: در همین راستا برای پیشگیری از شیوع مصرف این مواد و آگاه‌سازی جامعه در جلسات آموزشی موضوعات مربوط در این زمینه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر 50 کلاس آموزشی برای رده‌های سنی مختلف برگزار شده است، تصریح کرد: در این دوره‌ها 7 هزار نفر ساعت شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه است، گفت: از همین رو بیشترین برنامه‌ریزی برای آموزش خانواده‌ها و افراد در معرض خطر انجام می‌شود.

 

ارسال نظرات