مصاحبهاختصاصی با نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خرم‌آباد

خالی کردن سنگر در مقابل دشمن، مصداق تحویل دادن آن به دشمن است/ ۹ دی‌ماه نماد آگاهی و بصیرت مردم است

حجت‌الاسلام علی پاک‌دامن گفت: همراهی با دشمن لزوماً این نیست که ما بیاییم دشمن را تأیید کنیم، اگر ما یک سنگر را در داخل جمهوری اسلامی ایران خالی یا ترک کنیم، درواقع این سنگر را تحویل دشمن داده‌ایم، چراکه این سنگر، سنگر حمایت و حفظ انقلاب است با محوریت ولایت‌فقیه است.
کد خبر: ۸۹۶۸۷۴۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، در آستانه سالروز ۹ دی‌ماه نماد آگاهی و بصیرت و وفاداری مردم انقلابی و همیشه درصحنه ایران اسلامی با انقلاب و رهبری بود، بر آن شدیم تا مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام علی پاک‌دامن نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد داشته باشیم.

وی افزود: حماسه ۹ دی رستاخیز میلیونی ملت آزادی‌خواه ایران بود و تبلور غیرت، امنیت و آزادمردی مردانی بود که در هشت سال دفاع مقدس امتحان خود را پس داده بودند درواقع ۹ دی یک نگاهی بود به جهان هستی که هر جا همت، اراده و ایمان قوی به ذات هستی‌بخش باشد مبتنی بر آمیزه‌های دینی و اسلامی برای به دست آوردن یک حق، اگر همه دور یک محور جمع شوند می‌توانند یک معجزه به نام حماسه ۹ دی ایجاد کنند که واقعاً باید بگوییم حماسه ۹ دی علاوه بر این‌که، یک حماسه بود یک معجزه هم بود که چشمان استکبار و استکبار گران و مستکبرین عالم را خیره کرد و در مقابل انظار عمومی جهان، گوشه‌ای از ایمان برخاسته از ارادت و محبت به اهل‌بیت (ع) را ملت غیور و غیرتمند ایران به رخ جهانیان کشید.

نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد بیان کرد: درواقع با اتفاقی که در ۹ دی افتاد، ملت ایران جواب دندان‌شکنی را به استکبار داد، ملت ایران در این روز که بعد از ماه‌ها فتنه‌گری فتنه گران و سران فتنه شکل‌گرفته بود اتفاقی را رقم زدند که آن اتفاق ایستادگی در مقابل جهان خواران و محوریت قرار دادن رهبری و ولایت و پایان دادن به همه فتنه‌گری‌هایی دشمنان نفوذی که در داخل کشور دشمنان را همراهی می‌کردند و آن‌ها و سیاست‌های آن‌ها را به بن‌بست کشاندند اتفاق کمی نبود و نشانگر این مطلب است که استکبار هم فهمید که این روز و امثال این روزها می‌تواند پشتوانه‌ای برای بقای سیاست‌های کلان و راهبردی جمهوری اسلامی ایران باشد.

 وی در رابطه بااینکه چرا این اتفاقات در ۹ دی افتاد، عنوان کرد: این اتفاقات که در ۹ دی افتاد، درواقع اتفاق نبود و شکلی از کار، اراده و عزم جدی در مورد انجام دادن یک تکلیف بود که مردم آمدند و این تکلیف را ادا کردند همچنان که یک شخص مکلف است برای پیاده کردن اعتقادات و مبانی فکری و نظری، دینی و اعتقادی خودش می‌آید و پای باورهای خود می‌ایستد، درواقع ملت ایران آمدند و این تکلیف را ادا کردند و تیر خلاص را به پیکر نحس استکبار و سرکرده‌ی استکبار آمریکای جهان خوار زدند و استکبار هم فهمید که نمی‌تواند با ملتی که حاضر است جان، مال و هستی خود را برای نظام اش و داشته‌هایش بدهد هیچ‌وقت نمی‌تواند در مقابل این ملت عرض‌اندام کند.

پاکدامن بابیان اینکه عده‌ای آمدند از این آب گل‌آلود ماهی، امتیاز یا به‌نوعی از مسئولین نظام باج‌بگیرند که در مقابل نظام امتیاز طلبی بکنند و بگویند و عده‌ای آمدند این را جلوه بدهند و از طرفی عده‌ای هم در مقابل این فتنه‌گری‌ها سکوت کردند حال اینکه می‌توانستند نقش خوبی را ایفا کنند، گفت: شاید بگوییم گناه آن‌هایی که به‌نوعی سکوت کردند و در مقابل این فتنه حرفی نزدند و مواضع گیری نکردند از مواضع نظام و خصوصاً مواضع رهبر انقلاب، از گناه فتنه گران و سران فتنه کمتر نبود بلکه در بعضی جاها بیشتر هم بود چون این‌ها چهره‌های خاکستری بودند که در بستر نظام و انقلاب رشد کرده بودند و دشمن هم توانست از این مهره‌ها به احسن وجه استفاده کند.

وی افزود: شاید هنوز هم عده‌ای متوجه نیستند که اگر هرزمانی که بخواهند با دشمن همراهی کنند، همراهی با دشمن لزوماً این نیست که ما بیاییم دشمن را تأیید کنیم اگر ما یک سنگر را در داخل جمهوری اسلامی ایران خالی کنیم یا یک سنگر را ترک کنیم، درواقع این سنگر را تحویل دشمن داده‌ایم این سنگر حمایت و حفظ انقلاب است و با محوریت ولایت‌فقیه است که عده‌ای هم بعداً آمدند گفتند اصلاً هدف اصلی ما تضعیف ولایت‌فقیه بوده، همان چیزی که آمریکایی‌ها در بیاناتشان بود.

نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: اگر ما بخواهیم بایستیم و بخواهیم مسیر، هدف، کلام، نگاه، باورها و اعتقادات ما ادامه داشته باشد باید نسبت به داشته‌های خودمان پافشاری کنیم و در مقابل فشار استکبار، تهدیدها، تحریم‌ها، تطمیع‌ها کم نیاوریم و تسلیم نشویم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً نتیجه این فتنه این بود که افرادی را از افراد دیگر متمایز کرد، این فتنه باعث شد چهره‌ها بهتر شناخته شوند، فتنه آزمایش است، فتنه به معنی تشخیص سره را از ناسره است، فتنه همان چیزی است که قرآن بارها و بارها از آن به‌عنوان آزمایش بزرگ و عظیم یادکرده و اما چهره‌هایی که دوره‌ای با انقلاب بودند و با نظام همراهی می‌کردند در این میان به چشم می‌خورد چراکه وقتی پای منافع شخصی و حزبی، گروه و جناح و در یک‌کلام حب نفس و حب دنیا جلو آمد همه‌چیز را فراموش کردند و به آن‌ها پشت پا زدند.

پاکدامن خاطرنشان کرد: این چهره‌ها همان‌هایی بودند که مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند این‌ها از این امتحان بزرگ سربلند بیرون نیامدند و مردود شدند. درواقع این همان چیزی بود که عده‌ای دیگر را روسفید کرد همان‌هایی که چهره‌ی آن‌ها در میان مردم زیاد شناخته‌شده نبود، اما با مواضع خود و موضع‌گیری‌های به‌جا و موقعیت شناسانه آمدند و از ولایت و حریم ولایت و از موجودیت نظام اسلامی ایران حفاظت و حراست کردند و نگذاشتند که این علم زمین بماند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امیر (ع) فرمود: این علم را هرکس نمی‌تواند حمل کند مگر اهل صبر و بصیرت، اهل بصیرت و صبرند که می‌توانند علم بیداری، هدایت و روشنگری را حمل کنند و بر دوش بگیرند، افزود: قطعاً ما می‌توانیم از این تهدید یک فرصت بسازیم البته ما واقعیت‌نگر هستیم، فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری از اتفاقات فتنه ۸۸ این‌چنین یادکردند، فتنه ۸۸ برای نظام جمهوری اسلامی هزینه ایجاد کرد، دشمنان را به طمع و حرص انداخت و آن‌ها را امیدوار کرد نسبت به برنامه‌های خودشان درخور و کلام و راهبرد خودشان جلو برد، این‌ها هزینه‌هایی بود که جمهوری اسلامی داد، ملت ما این هزینه‌ها را پرداخت کرد.

نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: ما می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و فرصت‌ها همین روشنگری‌هایی است که الآن در اختیار ما است، باید به نسل جدید، آینده و حال به‌خوبی معرفی کنیم و می‌بینیم که حرکت‌های خوبی مثل جشنواره‌های عمار و مستنداتی جدید که درواقع گویای حرکت جدید و خوشحال‌کننده‌ای در سطح جامعه است، در عرصه‌های هنر، نمایش، فیلم، سینما و تألیفات بصیرتی و ازجمله کتاب‌هایی که در این عرصه نوشته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه همه رویش‌های این انقلاب بود، که قدرت خود را به رخ دنیا، تصریح کرد: حماسه ۹ دی به تعبیر مقام معظم رهبری نشان‌دهنده تجلی حضور میلیونی مردم بود، این حضورها را به مردم بفهمانیم و به دیگران منتقل کنیم که فلسفه‌ی آنچه بود، یک بخش آن این بود که به دنیا بفهماند ما در مقابل دشمنان می‌ایستیم، حتی اگر همه‌ی مشکلات ما را احاطه کرده باشد.

پاکدامن گفت: درواقع قدرت پوچ استکبار جهانی و مستکبرین با حماسه 9 دی به‌نوعی از هم پاشید و سبب شد استکبار بفهمد که با این ملت نمی‌شود رو در رو جنگید، بلکه باید با سلاح جنگ نرم بجنگد.

وی افزود: به نظر من هدف راهبردی نظام استکبار در سه بخش تعریف می‌شود اول براندازی، دوم ایجاد ثبات و عدم تحرک در نظام مقدس جمهوری اسلامی و سوم جنگ نرم که به تهاجم فرهنگی تعبیر می‌شود و استکبار در موارد اول و دوم ناکام مانده و فکر خود را در مورد سوم متمرکز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: ما می‌توانیم با روشنگری‌ها، بصیرت افزایی ها و با ایجاد فضاهای مطالعاتی، پژوهشی، تریبون آزاد و فضاهای چهره به چهره با کاروان‌ها و اقشار مختلف مردم و تألیفات کتاب‌ها، آینده و ذهن نسل‌های آینده را نسبت به این مسئله روشن کنیم.

 وی بابیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این است که می‌فرمایند شما باید دشمن و وضعیت دشمن و اهداف وی را بشناسید، تصریح کرد: هرزمانی که دشمن فهمید شما نسبت به آرمان‌ها ضعیف هستید قطعاً چندین قدم جلوتر خواهند آمد اگر دیدند که شما ضعیف‌تر شده‌اید، شمارا خلع سلاح می‌کنند و اگر شما خلع سلاح شدید دیگر حرفی برای گفتن ندارید. ا

پاکدامن خاطرنشان کرد: چون دشمن فهمیده است تنها نظامی که در مقابل چپاول و دست‌درازی‌های او و خوی استکباری او ایستاده است، جمهوری اسلامی ایران است. قطعاً و یقیناً دشمن خواهد ایستاد و نقشه‌ها می‌کشد.

وی افزود: جوانان مؤمن و با بصیرتی که دشمن را خوب شناخته و حتی حربه‌ها، ابزارها و همه امکاناتی که علیه ما بسیج کرد را به لطف خدا خوب شناخته و فهمیدند، همان‌طور که خود مقام معظم رهبری فرمود جوانان امروز از جوانان اول انقلاب فعال، کوشا، فهیم و توانمندتر و باانگیزه قوی در مقابل خواهش‌های نفسانی ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: مسئولین هم بدانند که هر جا به دشمن اعتماد کردیم شکست‌خورده‌ایم، همین مسئله برجام یک نمونه بارز و برجسته‌ی اعتماد به دشمنان بود، که مقام معظم رهبری در دیدار با شورای انقلاب فرهنگی فرمودند: دیدید که عده‌ای از ما اعتماد کردیم و گفتیم جلو برسیم و مذاکره کنیم اما دیدیم که دشمن پای حرف خود نماند و قول خود را پس گرفت.

وی با اشاره به اینکه خود مسئولین ما انقلابی به معنای واقعی باشند نه انقلابی‌نما، افزود: مسئولین باید بدانند و با عزمی قوی برای آبادانی کشورمان ایران اسلامی پیش بروند و ملت عزیز هم مثل همیشه پشت سر مسئولین انقلابی تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات