راه‌های شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر

در اطلاعیه پلیس فتا استان آمده است: باراه‌های شناسایی سایت‌های گردشگری معتبر توجه به تعطیلات ایام کریسمس، فعالیت‌های سایت‌های گردشگری برای عرضه خدمات سفر برای تسریع در کار و ثبت نام اینترنتی به جای مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی آغاز شده است و در کنار فعالیت سایت‌های معتبر و رسمی، ده‌ها و شاید صد‌ها سایت جعلی نیز از سوی کلاهبرداران و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه طراحی و بارگذاری شده است.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۴۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
این سایت‌ها در این ایام اقدام به تبلیغات می‌کنند و از تور‌های خوب و ارزان قیمتی نوید می‌دهند تا کاربران را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری کنند؛ لذا ضرورت دارد بدانیم در صورتی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تور‌های گردشگری را داریم باید قبل از اینکه اقدام به نام نویسی کنیم، به چه نکاتی برای معتبر بودن آن سایت باید توجه کنیم تا در دام مجرمان سایبری نیفتیم.
۱-ابتدا باید ملاحظه کنید سایتی که قصد نام نویسی در آن را دارید، آدرس URL آن در سایت ساماندهی به آدرس samandehi.ir ثبت شده باشد.
۲- سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.
ارسال نظرات