پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال حق بیمه مددجویان استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد ریال حق بیمه مددجویان استاناستان گفت:با ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی مددجویان از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، فرانشیز درمانی و سایر موارد بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۶۹۱۶۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
فرید محبی با بیان اینکه مددجویان در دو سر فصل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال زایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد افزود: از تعداد یکهزار و ۶۱۳ خانوار مددجوی مشمول بیمه تأمین اجتماعی حدود ۷۹۰ خانوار زنان سرپرست و بقیه مجریان طرح‌های اشتغال هستند.
وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی مددجویان، تلاش برای توانمندی و ارتقای سطح اعتماد به نفس، امید به آینده‌ای بهتر و حفظ منزلت اجتماعی آنان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در مورد طرح‌های اشتغال مشمول بیمه اجتماعی یادآور شد: در صورت فعال نبودن طرح، بیمه این مجریان قطع شده و برای راه‌اندازی مجدد مهلت ۶ ماه تا یک‌سال داده می‌شود.
محبی ادامه داد: پس از اجرای طرح از سوی مجریان، این افراد به شعب تأمین اجتماعی معرفی‌شده و هر سه ماه یک‌بار حق بیمه آن‌ها به این شعب واریز می‌شود.
۲۹ هزار و ۷۱۹ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌شود.
۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر هستند.
شهرستان لنده با ۲۱ درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.
ارسال نظرات