رئیس مرکز صدا وسیمای مرکز یزد در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

۹ دی؛ نمایش شکوهمند بصیرت با درس گرفتن از عاشورای حسینی

به منظور آشنایی هر چه بهتر کارکنان با فضای مجازی؛ جلسه‌ای با حضور رئیس مرکز صدا و سیمای مرکز یزد در ناحیه روح الله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۶۴
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ دکتر پهلوانیان در این ابتدای جلسه در خصوص حماسه ۹ دی گفت: قطعاً حماسه ۹ دی نمایش شکوهمندی است که مردم عزیزمان به افتخار برجای گذاشتند. این ملت با ایثار و شهادت خود در ۹ دی خون بر شمشیر را پیروز گردانیدندو عاشورا را یک بار دیگر به منصه ظهور رساندند. بصیرت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی با درس از عاشورای حسینی (ع) برهمه خواسته‌های پوشالی دشمن زبون مهر باطل زد و بار دیگر چهره منافقین کوردل را افشا نمود.
وی در ادامه در خصوص فضای مجازی گفت: دیگر فضای مجازی به جزئی تفکیک ناپذیر از زندگی آدم‌ها بدل گشته و برای خیلی‌ها زندگی بدون آن، زندگی نیست، اما کاش با ورود فن آوری‌های جدید به یک جامعه، فرهنگ استفاده از آن هم وارد آن جامعه می‌شد. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که چند سالیست وارد جامعه ما شده به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده و تصور زندگی بدون آن برای خیلی‌ها امکان پذیر نیست.
پهلوانیان در ادامه افزود:اما این، همه داستان فضای مجازی نیست، این فن آوری جذاب، بسیاری از کارکرد‌های خانواده‌ها را دچار اختلال کرده و شاید در آینده‌ای نزدیک، تعریف خانواده، بدون نام بردن از فضای مجازی، بی معنا باشد. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بیرون کانون خانواده به اعضای آن تحمیل می‌شود و فضای مجازی هم یکی از همین آسیب‌ها است مگر آنکه نحوه استفاده درست از آن را آموخته باشیم. از زمانی که اینترنت وارد زندگی انسان شده با وجود تمام محاسن و مزایای آن، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را هم بر خانواده‌ها تحمیل کرده که البته این معضل در تمام جوامع موضوعیت دارد و مربوط به جامعه یا اقلیت خاصی نیست.
وی همچنین اذعان کرد:فضای مجازی، دست آوردی شگرف است که می‌توان با استفاده از آن به بسیاری از نیاز‌های جامعه پاسخ داد به شرط آنکه شیوه درست استفاده کردن از آن را بلد باشیم.
پهلوانیان خاطر نشان کرد: آشنا نبودن خیلی‌ها با این فضا و ضعف فرهنگ استفاده از آن موجب بروز برخی رفتار‌های ناپسند و ناهنجار شده و زمینه را برای شیوع و بروز انواع و اقسام این رفتار‌ها فراهم کرده است.
ارسال نظرات