طرح خادم با آموزش بالغ بر ده هزار خانوار در شهرهای مازندران اجرا شد

در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) تا کنون ۱۰ مرحله با موفقیت در استان اجرا شد که تیم‌ های داوطلب خادم با مراجعه به منازل بیش از ده هزار خانواده در شهر‌های مختلف استان به ارائه آموزش‌ های امدادی پرداختند.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۱۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری زبسیج مازندران، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در راستای اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) تا کنون ۱۰ مرحله با موفقیت در استان اجرا شد که تیم‌ های داوطلب خادم با مراجعه به منازل بیش از ده هزار خانواده در شهر‌های مختلف استان  به ارائه آموزش‌ های امدادی پرداختند.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۱۹۷ تیم داوطلب خادم در مرحله نهم و دهم، افزود: موضوع ارائه شده در این مراحل برنامه تخلیه منزل در شرایط اضطراری و کمک به افراد آسیب پذیر بوده است.

اکبری  با اشاره به اینکه هرمرحله طرح خادم با موضوع خاصی اجرا می‌ شود، گفت:  طرح ملی خـانواده آماده در مـخاطرات یا جنبش خادم، یک تلاش دسته‌ جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه بتوانند در برابر مخاطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، آماده شوند.

وی افزود: برای افزایش تاب آوری جامعه که همان تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات است، ارائه آموزش‌های همگانی مؤثر ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: مراجعه به در منازل خانوار‌ها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر در ۱۲ مرحله انجام می‌شود و در هر مرحله آموزش‌های کوتاه  و کاربردی با موضوع خود امدادی و دگر امدادی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه  ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها