قشار بازنشسته از بلاتکلیفی و سرگردانی در روند بیمه‌های درمانی گلایه دارند

تأخیر در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان

مدتی است بازنشستگان تأمین اجتماعی در برخی استان‌ها برای دریافت هزینه‌های درمانی خود از بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۱۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سال گذشته شرکت بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ متعهد به پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مانند بستری، سرپایی، اعمال جراحی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و دیگر خدمات درمانی شد و تا مدتی قبل نیز این خدمات بخوبی ارائه می‌شد اما به‌یک‌باره پرداخت‌ها با تأخیر همراه شد و همین موضوع سرگردانی بازنشستگان را به دنبال داشت.
 
کریم صادق‌زاده، رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز عدم پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی از سوی بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ و بلاتکلیفی بازنشستگان را شایسته این قشر زحمتکش جامعه که سال‌های زیادی از عمر خود را در بخش‌های تولیدی و خدماتی خدمت کرده‌اند، ندانست و گفت: بازنشستگان مشمول تأمین اجتماعی باید به‌صورت رایگان از همه امکانات درمانی موردنیاز توسط سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند اما نبود امکانات کافی سازمان باعث شده بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراغ بیمه تکمیلی بروند.
 

کوتاهی بیمه در عمل به تعهدات


وی با اشاره به روند عدم اجرای تعهدات بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ در قبال تعهدات خود و هزینه‌های سنگین بیمه درمان تکمیلی افزود: متأسفانه بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ که عهده‌دار اجرای بیمه درمان تکمیلی شده به تعهدات خود بخوبی عمل نمی‌کند و به بهانه عدم پرداخت هزینه‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران طفره می‌رود.

 

وی افزود: همین امر موجب سرگردانی بسیاری از بیمه‌شدگان درمان تکمیلی آتیه‌‌‌سازان حافظ شده و این موضوع به‌هیچ‌وجه شایسته نیست.

 

صادق‌زاده خواستار پاسخگویی بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ در این زمینه شد و گفت: بر اساس قرارداد شرکت بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ متعهد شده است اگر سازمان تأمین اجتماعی بموقع نتواند حق بیمه درمان تکمیلی را به این شرکت پرداخت کند هزینه بازنشستگان در این زمینه بدون هیچ قید و شرطی پرداخت خواهد شد.


تأخیر در پرداختی‌ها برطرف می‌شود.


در همین ارتباط، سیدمرتضی ادیانی، مدیرعامل بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ درباره تأخیرهای پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان، گفت: مدت یک ماه است در ۴ استان کشور پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با تأخیر مواجه شده که رسیدگی به این موضوع آغاز شده است.

وی از اعزام کارشناس و معاون بیمه آتیه‌‌‌سازان به استان‌های درگیر این تأخیر خبر داد و گفت: هفته گذشته کارشناس بیمه همراه با یکی از معاونان برای بررسی و رفع مشکل به این‌ استان‌ها سفر کردند و بزودی مشکل بازنشستگان برای دریافت هزینه‌های درمانی‌شان برطرف می‌شود.

مدیرعامل بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ تأکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده طی یک هفته آینده پرداخت‌ها به روال عادی خود می‌رسد.


استمرار بیمه تکمیلی و عمر


همچنین مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی از برقراری بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد.

سیدمحمدعلی جنانی افزود: با توجه به اعلام موافقت هیات‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی با تمدید کسر حق بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران این سازمان در تاریخ هشتم آذرماه امسال و پیرو انعقاد قرارداد با شرکت بیمه آتیه‌‌‌سازان حافظ درباره بیمه تکمیلی درمان و شرکت بیمه ایران درباره بیمه عمر، توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان، دستور اداری این فرآیند در تاریخ ششم دی‌ماه با امضای مدیرعامل تأمین اجتماعی صادر شد.

به گفته وی، این قرارداد از تاریخ یکم آذرماه امسال تا 30 آبان سال 1397 برای برقراری بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری‌بگیران منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در این قرارداد حق بیمه تکمیلی درمان برای هر نفر ماهانه 362 هزار ریال در نظر گرفته شده است اما با توجه به مصوبات هیات‌مدیره مبنی بر مساعدت به مستمری‌بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان مقرر شده است طی دوره قرارداد به ازای هر نفر از مشمولان ماهانه مبلغ 30 هزار ریال توسط سازمان پرداخت شود به همین دلیل از یکم آذرماه 1396 تا 30 آبان 1397 مبلغ 332 هزار تومان بابت بیمه تکمیلی درمان از مستمری مشمولان کسر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیمه عمر مستمری‌بگیران برای هر یک از مشمولان مبلغ  30 میلیون ریال پیش‌بینی‌شده و مقرر است با احتساب مالیات بر ارزش ‌افزوده ماهانه به ازای هر نفر مبلغ 51 هزار و 333 ریال از مستمری مشمولان کسر و به‌حساب شرکت بیمه ایران واریز شود.

ارسال نظرات