مستندساز عمار در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

لزوم پرهیز از نگاه کلاسیک به مستندها

امامی گفت: به نظرم مستندهای داستانی تا حدودی در عمار جایشان ضعیف است و همچنان نگاه به مستند نگاه کلاسیکی است که مستند های مصاحبه محور می باشند. اگر به سمت مستندهای داستانی برویم خیلی بهتر است.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۶۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

سید مسعود امامی مستندساز عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: امسال ما با اثری به نام "رویش" در جشنواره عمار حضور داریم که اثری تلفیقی با انیمیشن است که در مورد اطفال شهید در فلسطین می باشد.

وی افزود: جشنواره عمار نسبت به سالهای گذشته بهتر شده من خودم علاوه بر "رویش" مستند "عبور نا ممکن" را هم دارم که در مورد عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر و مهندسی ما در این عملیات است. جشنوراه عمار تخصصی تر شده است من امسال 8 کار فرستادم که تنها دو کار وارد شد و نگاه ها در جشنواره خیلی تخصصی تر شده است و این خیلی خوب است و پیشرفت جشنواره را نشان می دهد.

امامی تصریح کرد: به نظرم مستندهای داستانی تا حدودی در عمار جایشان ضعیف است و همچنان نگاه به مستند نگاه کلاسیکی است که مستند های مصاحبه محور می باشند. اگر به سمت مستندهای داستانی برویم خیلی بهتر است.

 مستندساز عمار اظهار داشت: هر چقدر تکنیک به جشنواره تزریق شود به پیشرفت جشنواره کمک خواهیم کرد. کم کم فیلم سازان حرفهای هم به عمار ورود پیدا می کنند نگاه به فرم و تکنیک هم باید بیشتر شود. محتوا خیلی مهم است ولی باید ببینیم چظور باید این محتوا را به مخاطب منتقل کنیم یعنی به بهترین نحو باید بگوییم.

 

ارسال نظرات