تجلیل از 110 حافظ قرآنی در دارالقرآن زنجان

طی مراسمی از 110 حافظ قرآنی دارالقرآن کریم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دارالقرآن زنجان تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۲۲۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم تجلیل از حافظان دارالقرآن کریم که در دارالقرآن برگزار شد، بنا به فرمایشات امام صادق(ع) گفت: آینده نورانی و روشن و با برکتی را برای جوانان مومن قاری قرآن و به معنای حقیقی کلمه حامل قرآن تقدیم نمودند.

 حجت الاسلام علی خاتمی با اشاره به رهنمون های امام صادق(ع) سه محور را عنوان و افزود: قرائت قران، دل جوان، ایمان از عوامل مهم محسوب می شود.

وی اظهار داشت:دل یک جوان همچنان که حضرت علی(ع)در نهج البلاغه خطاب فرمودند مانند یک زمینی است که هرربذری در دل خاک  کاشته شود همان بذر رشد و میوه خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان  تصریح کرد: زمان تربیت انسان در دوران نوجوانی است.

خاتمی با اشاره به تربیت کودکان و نوجوانان توسط پدر و مادر افزود: اگر والدین به کیفیت تربیت کودکان توجه داشته باشند بهترین نتیجه راخواهند گرفت.

وی با توجه به روایات قرآنی از وظایف مهم پدر و مادر را انتخاب نام نیک و آموختن قرآن به آنها، تصریح کرد: فطرت نوجوان مانند ظرفی خالی می ماند که هرچه در آن گذاشته شود با آن پر می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: فطرت نوجوانان پاک است و انعکاس انوار قرآنی در روح ،جسم ،اندیشه و عمل انسان آمیخته شده است.

وی در ادامه با تشکر از والدین حافظان قران گفت: اکنون که دلها و جانهای پاک محل تابش انوار قرآن شده است خوشحال هستند .

خاتمی خطاب به قرآن آموزان گفت: حامل قران باشید هم قران را بخوانید و هم به آن عمل نمایید که اگر اینگونه باشد قران با پوست، خون وگوشت شما عجین خواهد شد.

وی تصریح کرد: سپاسگزار خداوند باشید چراکه خداوند انسان را خلق کرده و فطرت پاک را در انسان سرشته و پدر و مادر مومن را برایتان خلق کرده و رغبت پاکی را دل ها نهاده که به سوی قران سوق پیدا کنید .

گفتنی است،  در این مراسم از  110 حافظ قرآنی تجلیل و از کتاب نور و مستند دالقرآن کریم رونمایی شد.

ارسال نظرات