سردار کوثری:

تهران امن و آرام است

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) با تاکید بر اینکه به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم وضعیت ناامنی تهران تداوم پیدا کند، اظهار کرد: اگر نیروی انتظامی درخواست کمک داشته باشد، ما آماده ایم تا بر اساس مصوبات قانونی اقدام به کمک کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۰۷۸۲
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار اسماعیل کوثری با تاکید بر اینکه قرارگاه ثارا...(ع) در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های تهران مسئولیتی ندارد، تصریح کرد: مسئولیت در این زمینه کاملا برعهده ی نیروی انتظامی است و قرارگاه، ناظر بر اتفاقات است.

وی افزود: اگر ناجا درخواست کمک داشته باشد، قرارگاه ثارا...(ع) آماده است تا براساس مصوبات قانونی که در گذشته توسط شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور تصویب شده است، اقدام به کمک کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) تهران اظهار کرد: با توجه به روند تسلط نیروی انتظامی بر محدوده ی تجمّعات، بر اساس گزارش‌های اعلامی، نیروی انتظامی درحال انجام ماموریت ذاتی خود و برقراری امنیت در سطح شهر بوده و تا به حال درخواستی از این قرارگاه نداشته است.

کوثری درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه قرارگاه ثارا...(ع) مسئول امنیت در تهران است، تاکید کرد: تنها در زمان‌هایی مانند برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری امسال که شورای عالی امنیت ملی یا شورای امنیت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح توافق کنند، کار به قرارگاه ثارا...(ع) واگذار می‌شود اما در موضوع تجمّعات اخیر به هیچ‌وجه قرارگاه مسئولیتی برعهده نداشته و تمام مسئولیت بر عهده ی نیروی انتظامی است.

وی همچنین درباره حضور برخی از نیروهای بسیج در جریان تجمّعات اخیر در سطح شهر گفت: بر اساس هماهنگی هایی که بین نواحی مقاومت بسیج با ناجا صورت پذیرفته است، تعدادی از نیروهای مقاومت بسیج جهت برقراری امنیت، نیروی انتظامی را مساعدت می کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارا...(ع) تهرا ن با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده حضور معترضان مردمی در سطح شهر کاهش یافته، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته به ظاهر تجمعاتی ایجاد شده بود و در این میان برخی می‌خواستند با عناوینی نظیر گرانی از شرایط سوءاستفاده کنند اما مردم بصیر ما با هوشیاری روز افزون، با جدا کردن صف خود از صف اغتشاشگران، حضورشان را به عنوان معترض در سطح شهر کاهش داده لذا در روزهای اخیر از تعداد تجمعات کاسته شده و آرامش در سطح شهر حاکم شده است. 

سردار کوثری تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تهران عادی است و نیروی انتظامی همچنان مشغول انجام ماموریت های خود در صحنه است و تصمیم‌گیری درباره ی مدیریت صحنه برعهده این ارگان است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه راه‌حل معضل گرانی، راهی نیست که عده‌ای در پیش گرفته‌اند خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است رسیدگی به حل مشکلات مردم و مطالبات معیشتی ایشان باید از ساز و کار قانونی خود پیگیری شود و استفاده از راه های غیر قانونی به نتیجه ای نخواهد رسید و آن عده از افراد وابسته به جریانات معاند و ضد انقلاب که فکر می کنند با سوءاستفاده از تجمعات به حق مردم می توانند از طریق وارد کردن خسارت به اموال عمومی و سردادن شعارهای ساختار شکنانه به خواسته های شوم خود دست یابند باید بدانند که قطعا متضرر خواهند شد و باید پاسخگو باشند.  

کوثری تاکید کرد: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم تجمعات غیرقانونی در تهران تداوم پیدا کند و اگر این شرایط ادامه یابد قطعا مسئولان در راستای خاتمه دادن به این تحرکات، تصمیمات لازم را اتخاد خواهند کرد.

جانشین قرارگاه ثارا...(ع) تهران در پایان با بیان اینکه مسائلی نظیر مالباختگان موسسه کاسپین و گرانی از جمله مشکلات مردم است، اظهار کرد: مردم می‌توانند در جایی مشخص و با اخذ مجوز درخواست‌های خود را بیان کنند. مسئولین نیز حتما باید به این مسائل رسیدگی کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

ارسال نظرات