خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

ایجاد اشتغال برای سه هزار نفر در مناطق روستایی آذربایجان شرقی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در همایش تبیین قانون و آئین نامه اجرایی قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان گفت: در سال جاری مطابق گزارش دستگاه های اجرایی برای سه هزار و 85 نفر در مناطق روستایی استان اشتغال زایی شده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۹۷۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تقی کرمی افزود: در سال گذشته برای هشت هزار و 776 نفر در مناطق روستایی اشتغال ایجاد شد.
وی ادامه داد: در سال جاری بیش از یک هزار و 160 میلیارد ریال منابع اعتباری برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده که تا کنون از لحاظ ریالی 33 درصد و از لحاظ تعداد اشتغال نیز 45 درصد تحقق یافته است.
کرمی همچنین خاطرنشان کرد: از محل تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان، بانک سینا و استانداری آذربایجان شرقی به میزان 400 میلیارد ریال به این استان منابع تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تا کنون 58 طرح به مبلغ 876 میلیارد و 600 میلیون ریال به بانک سینا معرفی شده که از این تعداد 29 طرح با مبلغ 318 میلیارد و 900 میلیون ریال مصوب شده و پیش بینی می شود برای 750 نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: از این تعداد 18 طرح به مبلغ 215 میلیارد ریال نیز عقد قرار داد و پیش بینی شده برای 600 نفر اشتغال زایی شود و همچنین هفت طرح نیز به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: 100 میلیارد ریال نیز از محل بانک پارسیان برای آذربایجان شرقی منابع تخصیص یافته که تا کنون 13 طرح به این بانک با مبلغ 170 میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 450 نفر معرفی شده است.
کرمی افزود: 70 میلیارد ریال مازاد از منابع به بانک پارسیان معرفی شده که مراحل آن در حال طی شدن است و هنوز از سوی بانک شروع به پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: سهم استان از منابع تخصیصی پست بانک نیز 45 میلیارد ریال بود و تا کنون 61 میلیارد و 800 میلیون ریال جذب منابع انجام شده که مازاد بر منابع تخصیصی استان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: منابع تخصیصی بانک کشاورزی در استان 41 میلیارد و 280 میلیون ریال است که به دو بخش مناطق محروم روستایی با نرخ بهره بانکی 12 درصد و مناطق برخوردار روستایی با نرخ بهره 16 درصد تقسیم شده است.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه نرخ بهره بانکی سرمایه در گردش 16 درصد است، رغبت کمتری شده و از این رو تا کنون جذب منابع از بانک کشاورزی 100 درصد نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها