امام جمعه اردبیل گفت: روستای نیارق اردبیل در کل ایران امتیاز خاصی دارد این روستا در مبارزه با رژیم طاغوت در 18 دی قیام کرد و 7 شهید تقدیم عزت ملت ایران کرد و در کل ایران چنین امتیازی برای هیچ روستایی ثابت نیست و این روستا در دفاع مقدس نیز 20 شهید تقدیم کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۵۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

مبارزه مردم نیارق در دوران انقلاب در کشور بی مثال است/حضور خودجوش ملت ایران بزرگترین مؤلفه انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اردبیل با تقدیر از نیروهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و اعضای شورای تأمین که در برقراری نظم و امنیت تلاش کردند، اظهار کرد: در این میان نمی‌توان از نقش مهم و تأثیرگذار سازمان صدا و سیما در پوشش مناسب راهپیمایی مردمی عبور کرد.

وی افزود: اعتراض به نوع مدیریت کشور یا به وضع معیشت، حق مردم و مایه پیشرفت کشور است و نظام باید از آن به عنوان یک فرصت استقبال کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: خیرخواهی برای والی مسلمین وظیفه تمام آحاد ملت است و در چنین حقی نیت، اصلاح کشور و پیشرفت است نه تخریب و هتک حرمت؛ کسانی که با ساختارشکنی و هتاکی مطالبه اقتصادی را به مسائل امنیتی تبدیل می کنند، باعث می‌شوند تا راه برای مطالبه اقتصادی قانونی بسته شود در حالی که این راه قانونی، حق ملت بزرگ انقلاب اسلامی بوده و باید برای همیشه باز باشد.

وی ادامه داد: ما دشمنان بسیار زخم خورده‌ای داریم که با تمام توان در انتظار فرصت نشسته‌اند تا مطالبات قانونی را وسیله نفوذ قرار دهند، هم در سال 88 و هم در حوادث اخیر آن‌ها وارد شده و سکاندار میدان شدند.

عاملی ادامه داد: حمایت صریح کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان از اغتشاش، کاملا به وضوح عقبه اصل آشوب را مشخص کرد، در چنین حالتی ملت ما با بصیرت تمام وارد میدان شدند و دندان طمع دشمن را کشیدند.

وی بیان کرد: بزرگترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی به میدان آمدن خودجوش ملت در بحران است و آمریکا از همین عصبانی است، ما به آنها می‌گوییم شما بازهم ملت ایران را نشناختید تا این ملت در صحنه است هرچه تلاش می‌کنید، به جایی نخواهد رسید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حادثه اخیر در عین اینکه ضایعه بود اما از چند جهت فرصت هم هست؛ با این اتفاقات مسؤولین دولتی به خوبی فهمیدند که ملت ما آن‌ها را در نظارت خود دارند و با آنها شوخی یا عقد اخوت ندارند و اگر در شأن ملت کار نکنند، ملت عملا آنها را استیضاح می‌کند.

عاملی ادامه داد: جریانات اخیر باعث شد تا جناح‌های سیاسی بهتر شرایط را درک کرده و سر منافع ملی تمرکز کنند، با رقابت‌های کودکانه آب در آسیاب دشمن نریزند و به فکر انتقام‌گیری سیاسی نباشند.

وی یادآور شد: دشمنان ما در این چند روزی که در آستانه 22 بهمن است مرتکب اشتباهی بزرگ شدند، آن‌ها غرور مردم را شکستند و به همین دلیل 22 بهمن امسال طوفانی خواهد بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ما برای غرور مقدس خود بسیار حساس بوده و با خدشه دشمن در آن عرصه روح حماسی در ملت ما فوران می‌کند. این ملت روی هرچه معامله کند، روی شرف و عزت خود معامله نمی‌کند و امان‌نامه ذلت و سازش را امضاء نخواهد کرد.

عاملی بیان کرد: ما در 22 بهمن شادی و جشن ترامپ و جلادان منافق که 17 هزار نفر را در ایران ترور کرده‌اند و شادی شاهزاده عیّاش سعودی، سیا، موساد و... را به ماتم تبدیل خواهیم کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: در این حادثه کاملا روشن شد که دنیا در آتش تبعیض می‌سوزد و با حق ویژه اداره می‌شود و انسان‌ها درجه بندی شده‌اند، عربستان هر روز در یمن ده‌ها انسان بی‌گناه اعم از زن و بچه را می‌کشد و یک نسل‌کشی وحشتناک به راه انداخته است.

عاملی افزود: قسمت بسیار جالب این حادثه، سخنرانی ترامپ و نتانیاهو و دفاع آن‌ها از حقوق انسانی و آزادی ملت ایران بود، ترامپ مدعی حقوقی برای ایرانی‌ها شده که خودش آن حقوق را ضایع کرده است؛ حصار ظالمانه‌ای که به تعبیر اوباما در تاریخ بی‌نظیر است موجب بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی این ملت است.

وی ادامه داد: رؤسای کشورهای مستکبر جهان اگر واقعا دلشان به حالت ملت ایران می‌سوزد اموال بلوکه شده ایرن در اروپا و آمریکا را آزاد کند و اجازه انتقال پول نفت به داخل کشور را بدهد، همه این موارد طبق پیمان برجام، حق مسلم ایران است و خود آمریکا مفاد این پیمان را امضاء کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی تصمیم گرفت که در روز دوشنبه با حضور سخنران کشوری یک تجلیل از شهدای نیارق برگزار کند، افزود: روستای نیارق اردبیل در کل ایران امتیاز خاصی دارد، این روستا در مبارزه با رژیم طاغوت در 18 دی قیام کرد و 7 شهید تقدیم عزت ملت ایران نمود؛ در کل کشور چنین امتیازی برای هیچ روستایی ثابت نیست، این روستا در دفاع مقدس نیز 20 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات