راه اندازی طرح‌های گردشگری زمینه جذب بیشتر گردشگر در استان

راه اندازی طرح‌های گردشگری زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگر در استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۸۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
امروز استاندار و نماینده شهرستان‌های بویراحمد راه اندازی طرح‌های گردشگری زمینه جذب بیشتر گردشگر در استانودنا درمجلس شورای اسلامی به همراه جمعی دیگر از مسئولان استان از چهار طرح مهم گردشگری در یاسوج بازدید کردند.
بنا به این گزارش ابتدا پارک اسکان یاسوج مورد بازدید قرار گرفت و مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی استان در این بازدید گفت: این طرح در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.
محمود باقری افزود: هتل چهار ستاره ومجموعه پارک آبی واستخر یاسوج از دیگر طرح‌هایی گردشگری است که در استان در حال اجرا است و با بهره برداری از آن ۲۱۵ تخت استاندارد به تخت‌های موجود در استان اضافه می‌شود و قرار است این طرح نیمه اول سال آینده به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه موزه یاسوج با پیشرفت کاری بیش از ۸۷ درصد، در چهار طبقه و با اعتبار ۳ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های در حال اجرا است گفت: زمان افتتاح این طرح اردیبهشت سال آینده است.
باقری به مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی تفریحی وگردشگری آزادی باقری یاسوج اشاره کرد و افزود: این طرح با ۹۰ درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است و قرار است در آینده نزدیک میزبان مسابقات ورزشی وگردشگران خارجی در استان باشد.
محمود باقری افزود:برای تکمیل چهار طرح گردشگری که امروز مورد بازدید قرار گرفتند به ۳۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.
حبیبی قائم مقام مجتمع تفریحی گردشگری ورزشی واقامتی آزادی یاسوج با بیان اینکه این طرح در ۷ طبقه بازیربنای ۹ هزار و ۷۲۰ متر مربع و با سرمایه گذاری ۶۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت است گفت: برای تکمیل این طرح به ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است و در صورت جذب این اعتبار تا فروردین سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
احمدی استاندار روند اجرایی این طرح‌ها را رضایت بخش اعلام کرد و گفت:با راه اندازی موزه یاسوج برای نگه داری آثار کهن و باستانی و مجتمع فرهنگی ورزشی زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگر در استان فراهم می‌شود.
زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در استان گفت:راه اندازی موزه حلقه‌ای گمشده برای معرفی آثار باستانی و تاریخی استان بود که با احداث موزه یاسوج این مهم برآورده می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان هم با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ طرح گردشگری در استان در حال ساخت وبهره برداری است گفت:برای تکمیل این طرح‌ها به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ارسال نظرات