امام جمعه نور:

قدرت طلبان با فرماندهی بیگانگان مساجد اموال مردم و بانک ها را در قالب اعتراض و اغتشاش به آتش کشاندند/ راه مطالبات حقه مردم با اغتشاشگران جداست

آیا مردم در اعتراض صنفی، مساجد، بانک‌ها و اموال عمومی را به آتش می‌کشند؟ و بالاتر پرچم نظام را آتش می‌زنند؟ قطعا مردم چنین کاری نمی‌کنند بلکه منافقان، ملی گراها و سلطنت طلب‌ها با فرماندهی خارج از کشور به دنبال آشوب و اغتشاش هستند، بنابراین شما مردم باید هوشیار و بیدار باشید، به مردم شهرستان نور تبریک می‌گویم که با فرصت‌طلبان همراهی نکردند، این یعنی بصیرت که البته باید از نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و ... هم که به خوبی مدیریت کردند و فضای امن ایجاد شد قدردانی کنم.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۱۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با توصیه به تقوی الهی و عمل به دستورات دین، انجام واجبات و ترک، معاصی و محرمات، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اخلاق و یا اخلاق متعالی دوری از غفلت است، غفلت یعنی بی‌توجهی به امور پیرامون خود، عدم مراقبت از امور دینی و بی‌توجهی به اینکه اعمال انسان ثبت می‌شود که این امر سبب بی تقوایی می‌شود.

وی افزود: نکته مهم در مسیر گرفتار شدن سهو، لهو و نسیان و بالاتر از آن عدم بصیرت نسبت به حقایق پند نگرفتن از حوادث دنیا است، از حوادث امروز دنیا دشمنی آشکار دشمنان اسلام و دین و ارزش‌های الهی است، بنابراین باید یادآوری باشد تا گرفتار حوادث امروز دنیا نشویم، دشمن با چهره‌های مختلف و متنوع وارد می‌شود و جامعه غافل دشمن را دست کم می‌گیرد، امیر مومنان(ع) می‌فرماید:«انسانی دشمن را دست کم می‌گیرد که غافل است و متوجه برنامه ریزی دشمن نیست».

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: خوشبینی نسبت به دشمنان سبب غفلت و گرفتاری می‌شود، امام علی(ع) به مالک سفارش کرد، خطاب امیر مومنان به خواص است که مراقب باشید اگر چه دشمن با شما مصالحه کرده ولی مراقب باشید که فریب نخورید و از او غافل نشوید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید دوراندیش بود و در مقابل دشمن سوءظن داشته باشید زیرا دشمن همیشه دنبال دشمنی است، اگر چه لبخند بزند و خوش‌رویی کند، دشمن است و به موقع ضربه می‌زند.

احمدی تاکید کرد: به دشمن اعتماد نکنید، امروز و در عصر حاضر باید از حوادث روزگار پند بگیریم و نسبت به دشمنان سوء ظن داشته، خوشبین نباشیم و اعتماد نکنیم که اگر غیر از این باشد در غفلت هستیم و دشمن با سوء استفاده از غفلت ضربه خود را وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: روز شهدای دانشجو، سالروز شهادت شهدای هویزه و شهید علم‌الهدی، شهادت دانشمند شهید احمدی روشن و شهادت امیر کبیر را در پیش داریم و یاد همه شهدای ایران اسلامی و این شهدا را گرامی‌می‌داریم.

خطیب جمعه شهرستان نور به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضا خان و قیام خونین مردم قم نسبت به هتک حرمت به امام(ره) اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبری این اقدامات و قیام به انقلاب و قیام عمومی علیه رژیم پهلوی ختم شد و بساط دشمنان دین برچیده شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همه ما باید دشمن را بشناسیم، روش او را بدانیم و به موقع در مقابل دشمن وارد عمل شویم، مردم ما در همان روزهای خفقان از خود حرکت و مبارزه نشان دادند و زنانی نامشان در تاریخ ثبت شد که حدود 9 سال از خانه بیرون نیامدند تا حریم عفاف‌شان حفظ شود.

احمدی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، تصریح کرد: این حوادث هم از توطئه دشمنان قسم خورده نظام بود که دو رویکرد داشت، نخست حرکت اعتراضی مردم و دوم  آشوب و اغتشاش، اعتراضات صنفی حق طبیعی مردم است اما باید از مجاری قانونی اعتراض‌شان را نسبت به کمبودها و مشکلات به گوش مسؤولان برسانند.

وی با بیان اینکه، رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند؛ اگر ما بخواهیم در کشور امنیت و آسایش برقرار شود باید با تبعیض، فساد و فقر مبارزه کنیم، اظهار کرد: آنچه که مردم را به نارضایتی و اعتراض عمومی می‌کشاند همین سه عنصر است وقتی ببینند بین عموم مردم و افراد منتسب به مسؤولان و کارگزاران فرق وجود دارد و فاصله طبقاتی ایجاد می‌شود، یا اداره و سازمانی گرفتار رشوه و فساد شده و ناعدالتی و نابرابری صورت می‌گیرد، مانند بحث قاچاق که 70 درصد قاچاق از مجاری قانونی و از جایی‌که مسؤولان حضور دارند وارد کشور می‌شود و یا وقتی مردم عادی از بانکی درخواست وام دارند یا نمی‌توانند حتی وام پنج میلیونی بگیرند و عده‌ای وام‌های کلان بی‌بهره یا کم بهره می‌گیرند و وقتی می‌بینند قیمت کالا و میوه در بازار متفاوت است و گرانی را می‌بینند و مشاهده می‌کنند آنچه که در کشور تولید می‌شود مانند برنج و میوه و سایر اقلام در زمان فروش واردات بی‌رویه دارد و سبب کاهش و توقف تولید و نگرانی مردم می‌شود، وادار به اعتراض می‌شوند البته مردم ما هم فهیم هستند و از مجاری قانونی اعتراض خود را به گوش مسؤولان می‌رسانند.

امام جمعه شهرستان نور افزود: اما رویکرد آشوب و اغتشاش که عموم مردم که در شکل گیری انقلاب و رای آری به نظام نقش اصلی داشتند و در همه انتخابات و صحنه‌ها حضور داشته و دارند، هیچ وقت آشوب نمی‌کنند و قائل به اغتشاش و آشوب نیستند زیرا خود پای انقلاب هزینه کردند و خون دادند و پای آن می‌ایستند، مرکز فرماندهی آشوب و اغتشاش در خارج از کشور و مثلث شوم آمریکا و صهیونیست و آل‌سعود ملعون است که با برنامه‌ریزی مدت‌ها در پی این اقدام بودند و با مشورت استعمار پیر خبیث انگلیس عده‌ای هم در داخل چراغ سبز نشان دادند و با آنان همراه شدند.

این مسؤول تصریح کرد: آیا مردم در اعتراض صنفی، مساجد، بانک‌ها و اموال عمومی را به آتش می‌کشند؟ و بالاتر پرچم نظام را آتش می‌زنند؟ قطعا مردم چنین کاری نمی‌کنند بلکه منافقان، ملی گراها و سلطنت طلب‌ها با فرماندهی خارج از کشور به دنبال آشوب و اغتشاش هستند، بنابراین شما مردم باید هوشیار و بیدار باشید، به مردم شهرستان نور تبریک می‌گویم که با فرصت‌طلبان همراهی نکردند، این یعنی بصیرت که البته باید از نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و ... هم که به خوبی مدیریت کردند و فضای امن ایجاد شد قدردانی کنم.

احمدی اظهار کرد: دشمن زخمی است و در همه توطئه‌ها ناکام مانده و ناچار اقداماتی را انجام و دست به حرکاتی می‌زند، زیرا نیروهای انقلاب در خارج داعش را نابود و در داخل با هدایت مقام معظم رهبری سکاندار کشتی انقلاب همه توطئه‌ها را خنثی کردند، مردم  ما به خوبی اوضاع را رصد کردند و وارد عمل شدند، ما باید همچنان در همه امور فرامین رهبری را نصب‌العین قرار دهیم.

وی گفت: به کارگزاران عرض می‌کنم رهبری چقدر بر اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند، اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی، منابع، توان و تکنولوژی داخلی، ما در آزمون و خطا که نیستیم، با نصب‌العین قرار دادن فرامین رهبری، اجرای اقتصاد مقاومتی در جنگ اقتصادی با دشمن و تقویت وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان که کلید حل مشکل است قوی تر و بیشتر تلاش کنیم که ضامن بقای انقلاب و نظام است و سبب ناامید کردن و ناکام ماندن دشمنان می‌شود.

در پایان نماز مردم شهرستان و نمازگزاران در محکومیت حوادث اخیر با انجام راهپیمایی، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و مرگ بر فتنه‌گر و ... حمایت خود را از نظام و انقلاب اعلام کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها