برگزاری همایش رزمندگان بهداری لشگر عملیاتی قمربنی هاشم(ع)

نخستین همایش فرماندهان، مدیران و رزمندگان بهداری لشگر عملیاتی 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۷۴۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دبیر نخستین همایش رزمندگان بهداری تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله (عج) با گرمیداشت یاد و خاطره شهدای بهداری رزمی دوران دفاع مقدس گفت: این همایش برای نخستین بار و به منظور تجلیل از خانواده معظم شهداء، ایثارگران و همچنین پاسداشت رشادت های فرماندهان، مدیران و رزمندگان بهداری در دوران دفاع مقدس برگزار شده است.

آقای اکبر کمالی افزود: در حاشیه برگزاری این همایش بانک اطلاعاتی رزمندگان بهداری رزمی تشکیل شده و جمعی از شهدا و ایثارگران این واحد شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: دیدارهایی با فرماندهان و مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان های چهارمحال و بختیاری قبل از برگزاری این همایش برگزار شد و مقرر گردیده این جلسات و نشست ها استمرار داشته باشد و خاطرات رزمندگان بهداری رزمی جمع آوری و ان شاءالله در آینده نزدیک برای استفاده نسل های جوان از این تجربیات مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است: معاون بهداشت و درمان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در حاشیه این همایش از برگزاری همایش بعدی فرماندهان و رزمندگان بهداری رزمی لشگر عملیاتی 44 قمربنی هاشم علیه السلام به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در سال آینده خبر داد.

وی، گفت:  نقش بهداری رزمی منحصر به سال های دفاع مقدس نیست و خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی همچنان ادامه دارد.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری نیز طی سخنانی ضمن تجلیل از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان بهداری رزمی تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91بقیه الله (عج) به تشریح اهمیت ایثارگری شهدا و ویژگی های شهید از منظر آیات و روایات پرداخت.

وی افزود: همه ما امروز مهمان این لاله های عزیز و سفر کرده هستیم. به همه شما عزیزان عرض می کنم که به مجلس مهمانی شهدای عزیز خوش آمدید.

حجت الاسلام کریم سرافراز افزود: شهدای عزیز ما عاشورا را در عصر حاضر تجدید حیات بخشیدند. کسانی که عاشق کربلا و حماسه عاشورا بودند، به وضوح تکرار عاشورا و کربلای حسینی را در دوران دفاع مقدس مشاهده نمودند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی ما در نظام خود نه تنها شهید را مرده نمی انگارد، بلکه تمامی آثار حیات را در شهید دیده و حیات را در شهید دیده و حیات جامعه را وابسته به شهید و شهادت می داند.

گفتنی است: سردار فتحیان، از بنیانگذاران بهداری سپاه و نیروهای مؤثر در راه اندازی بیمارستان های صحرایی و مراکز درمانی هشت سال دفاع مقدس نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان بهداری تإکید کرد.

سردار فتحیان، با اشاره به رشادت رزمندگان تیپ های خط شکن 44 قمربنی هاشم علیه السلام و 91 بقیه الله (ع) در زمان دفاع مقدس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد:  فرهنگ ملت ایران سرمایه بزرگ این ملت است و روحیه جهادی ویژگی مهم فرهنگ ملت ایران می باشد که اوج تبلور آن در هشت سال دفاع مقدس می باشد و هنوز نیز ادامه دارد و مصداق آن جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: نقش مراکز بهداشتی و درمانی در دفاع مقدس به خوبی بیان نشده است و باید با کمک رزمندگان بهداری کتابها نوشته شود و کارهای بزرگی که در آن زمان صورت گرفته تشریح گردد.

سردار فتحیان خاطرنشان کرد: تاکنون 60شهید واحد بهداری رزمی از تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام شناسایی شده اند و شناسایی سایر شهدا و جانبازان این یگان ادامه دارد.

وی با تإکید بر این نکته که مقام معظم رهبری دو وظیفه از سپاه انتظار دارند، گفت: وظیفه قانونی و تکلیف انقلابی، دو رسالت مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می روند.

در این همایش که حدود 250 نفر از فرماندهان، مدیران، مسئولان و رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس حضور داشتند ضمن تجلیل از خانواده معظم شهدا  از رشادت های فرماندهان و رزمندگان بهداری رزمی با اهدای تندیس یادبود تقدیر شد.

ارسال نظرات