طرح آموزش در محیط کار در یاسوج

طرح آموزش در محیط کار واقعی در یاسوج و حومه این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۸۶
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی در یاسوجگفت: بر اساس بند ۵ قانون مصوب شوای عالی اشتغال و ابلاغی مقام معظم رهبری طرج آموزش در محیط کار واقعی در شهر یاسوج و حومه این شهر در حال اجراست.
موسوی افزود: امکانات و فضای موجود در مراکز فنی و حرفه‌ای جوابگوی نیاز بازار کار در تمام حرفه‌ها نیست، با اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی یا همان استاد شاگردی قدیم، کارآموزان متقاضی حرفه‌های مختلف با هدف فراگیری آموزش به صنوف مختلف معرفی می‌شوند.
وی با با بیان اینکه با همکاری کمیته امور صنفی استادکاران ماهر و صاحب صلاحیت شناسایی و کارآموزان به آن‌ها معرفی می‌شوند اضافه کرد: هم اکنون ۴۰ کارآموز در ۱۲ حرفه آموزشی زیر نظر استاکاران و در قالب طرح آموزش در محیط واقعی کار در حال آموزش هستند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ایی پسران یاسوج مدت زمان آموزش در این طرح را بر اساس نوع حرفه آموزشی از یک ماه تا یک سال بیان کرد و افزود: برای کارآموزان پس از گذارندن دوره آموزشی و کسب حد نصاب نمره آزمون کتبی، گواهینامه مهارت فنی و حرفه ایی با کد استاندارد بین المللی صادر می‌شود.
موسوی یکی از دغدغه‌های استادکاران را مشکل بیمه تامین اجتماعی کارآموزان دانست و افزود: در این طرح کارآموزان مادامی که در حال فراگیری آموزش هستند مثل کارآموزان فنی و حرفه‌ای از بیمه مسئولیت مدنی برخوردارند و حق بیمه آنان از سوی مرکزفنی حرفه‌ای پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه کارشناسان فنی و حرفه‌ای بر نحوه آموزش و حضور غیاب کاراموزان در کارگاه‌ها نظارت دارند گفت: کارآموزان پس از کسب گواهینامه مهارت وارد بازار کار شده و مشغول بکار می‌شوند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ایی پسران یاسوج بیان کرد: ۱۵۰ کارآموز تا پایان امسال، آموزش‌های لازم را در حرفه‌های مختلف در قالب این طرح خواهند دید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار