مدیر بهزیستی شهرستان زنجان:

نقش موثر بهزیستی در بازگشت افراد در معرض آسیب به زندگی سالم

بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد .
کد خبر: ۸۹۷۲۱۵۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی و ارایه خدماتی چون پذیرش،خدمات تخصصی ،ترخیص و پیگیری پس از ترخیص مددجویان گفت :از ابتدای سالجاری تعداد 222پرونده در مرکز مداخله در بحران تشکیل گردیده است که خدماتی چون مددکاری ،روانشناسی ،تربیتی ،حقوقی به مراجعین ارائه داده است

رزاق منافی افزود: بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در توانمند سازی افراد در معرض آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنان به زندگی سالم نقش موثری دارد .

وی اظهار داشت: طلاق به عنوان مهم ترین مولفه اصلی در زمینه آسیبهای اجتماعی است که باید در راستای کاهش این مهم و زدودن آن از جامعه اقدامات اساسی صورت گیرد.

منافی فعالیت مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی به ‌منظور کاهش طلاق و افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق را مهم ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد : شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می‌شود.

وی تصریح نمود: کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی، کودکان کار، حل اختلافات خانوادگی و مشاوره های فردی از مهمترین فعالیت های مرکز اورژانس اجتماعی است.

وی تصریح کرد: خودروهای خدمات سیار مرکز اورژانس اجتماعی و خط تلفن ۱۲۳ بصورت شبانه روزی آماده دریافت تماس های عموم مردم در زمینه مداخله در بحران های اجتماعی و فردی است.

وی گفت : در حال حاضر2 خودرو خدمات سیار در شهرستان زنجان آماده ارائه خدمات ومداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.

 

ارسال نظرات