رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد»

برگزاری گشت‌های نظارت بر صنوف شهرستان بروجرد

رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: گشت‌های مشترک با هماهنگی دستگاه‌های متولی به‌منظور برخورد با متخلفین در محل به‌صورت هفتگی برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۸۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کیومرث حسن‌پور امروز در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار این شهرستان بابیان اینکه مقابله با گرانی‌های موجود در بازار خارج از حدود صلاحیت این سازمان است، اظهار داشت: این نهاد تنها با گران‌فروشی مقابله می‌کند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف اتاق اصناف بروجرد در اجرای گشت‌های مشترک نظارتی افزود: گشت زنی از فلسفه کاری تعزیرات حکومتی خارج است اما بااین‌حال نیروی انتظامی همکاری قابل قبولی با تعزیرات حکومتی داشته که در این راستا یک خودروی نیسان حاوی البسه دسته دوم در بروجرد توقیف‌شده که در شرف انجام اقدامات کارشناسی است.

رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد با انتقاد از عدم اجرای مصوبات جلسات گذشته بیان کرد: یکی از مصوبات اجرانشده برگزاری گشت‌های مشترک با هماهنگی دستگاه‌های متولی است که این امر به‌منظور برخورد با متخلفین در محل باید صورت پذیرد.

وی چانه‌های کوچک را از عمده تخلفات نانوایی‌های این شهرستان دانست و عنوان کرد: با نانوایی‌های متخلف برخورد شده است و به‌منظور تشدید نظارت‌ها باید بازرسی اصناف مدیریت شود و هر هفته یک تا چند گشت نظارتی مشترک در این شهرستان برگزار شود.

حسن‌پور با اشاره به تبلیغ خلاف واقع برخی واحدهای تجاری درزمینهٔ ارائه تخفیفات بالا تصریح کرد: در بازرسی‌ها باید تخلفات صنفی مشهود همچون عدم درج قیمت و صدور فاکتور به تعزیرات حکومتی ارجاع  داده شود.

وی در رابطه با گرانی اخیر تخم‌مرغ نیز گفت: برای کنترل بازار عرضه تخم‌مرغ لازم است ادارات جهاد کشاورزی و اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف گشت زنی‌هایی را انجام دهند تا مانع فعالیت افراد سودجو در این زمینه شوند.

رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد بابیان اینکه بازرسان اتاق اصناف بروجرد در کار خود تبحر خاصی ندارند بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها جهت مقابله با تخلفات اصناف تأکید کرد.

در ادامه این جلسه سرهنگ بهروز زندی رئیس پلیس نظارت بر اماکن شهرستان بروجرد کمبود نیرو درگشت زنی‌های نظارتی را یادآور شد و گفت: تخلفات صنفی همچون گران‌فروشی و یا کم‌فروشی بیشتر در واحدهای بدون پروانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: ساماندهی صنوف فاقد پروانه به‌منظور نظارت بر عملکرد آن‌ها باید در اولویت کاری قرار گیرد تا با شناسایی آن‌ها بر اساس قانون با متخلفین برخورد شود.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن شهرستان بروجرد بیان کرد: 70 درصد 42 اتحادیه صنفی بروجرد عملاً هیچ‌گونه نظارتی بر بازار ندارند درحالی‌که اتحادیه‌های صنفی وظیفه‌دارند بر عملکرد صنوف خود نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات