فرمانده نیروی دریایی ارتش:

دشمن نمی تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ملت ایران هنوز دفاع مقدس را فراموش نکرده است، گفت: دشمن نمی تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند.
کد خبر: ۸۹۷۲۵۳۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرنگار مهر، دریادار حسین خانزادی پیش ازظهر یکشنبه در مراسم استقبال از ورود چهل و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بیان داشت: امروز نیروی دریایی با دارا بودن شناورهای بزرگ و زیردریایی ها و تجهیزات ساخت داخل و توانایی حضور در آب های آزاد دوردست به سرمایه های انسانی مومن، متخصص، متعهد خود می بالد و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران داشتن همین نیروهای همیشه در صحنه است.

دریادار خانزادی با بیان اینکه با کشف نفت در ایران توجه تمام کشورهای قدرت طلب به خاورمیانه و کشورمان جلب شد، اظهارداشت: شرایط امنیتی پیچیده ای پیرامون کشور قرار دارد. این فراینده شکل گیری و شرایط به پیش از انقلاب بر می گردد.

وی عنوان کرد:  قدرتهای بزرگ دنیا برای قدرت نمایی و رخنه به ایران تلاش های زیادی کرده اند. طالبان، داعش، تکفیری ها و ناامنی در کشورهای همسایه ایران همگی نشان از توطئه های دشمنان برای ورود به کشورمان است.

وی با بیان اینکه محیط امنیتی پیرامون ما در دریا پیچیدگی های خاص خودش را دارد، گفت: تهدیدهایی که پیرامون جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته اند علاوه بر خشکی، در دریا شکل ویژه خودش را دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: نوع دیگری از ترورسیم با عنوان دزدی دریایی در سومالی به صورت نیابتی از سال ۲۰۰۷ شکل گرفت و سعی در مختل کردن اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را داشتند. علیرغم اینکه سعی کردند وجود دزدی دریایی را طبیعی جلوه دهند اما نوع این دزدی ها نشان از داشتن گردانندگانی در پشت پرده این پدیده جدید در قرن بیست و یکم است.

وی خاطرنشان کرد: دزدان دریایی برای این حرکت نیاز به یک سری از تجهیزات ابزار و وسایلی دارند که امکان پیدا کردن موقعیت شناور تجاری را داشته باشد و به طور طبیعی دزدان دریایی سومالی و یا یمن توانایی انجام این کار را ندارند. بنابراین قدرتهایی در پشت پرده حضور دارند که اطلاعات و تجهیزات را در اختیار آنها قرار داده و از آنها حمایت می کند.

امیر دریادار خانزادی در ادامه به تدبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «دشمنی که احتمال تهدید او را می دهیم در اقیانوس گسترش پیدا کرده است» اشاره و خطاب به اعضای ناوگروه چهل و نهم، بیان کرد: کاری که شما در این ماموریت انجام دادید، بخشی از فرایندی بود که به نوعی از سال ۲۰۱۰ با تلاش کشورهای منطقه و حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاس فرمانده هان نیروی دریایی اقیانوس هند شکل گرفت.

وی افزود: این اجلاس با هدف اینکه امنیت را بتواند به شکل جمعی با کمک کشورهای منطقه در منطقه برقرار کند شکل گرفت و مبدا آن نیز کشور هند بود چون تهدیدهای دزدی دریایی به آن شکلی که جامعه جهانی بیان کرده از مبدا سومالی ۷۰۰ مایل تا مرزهای هند امتداد پیدا می کند.

دریادار خانزادی افزود: در این اجلاس نیروی دریایی ارتش طرحی را تحت عنوان شکل گیری یک ناوگروه رزمی در قالب اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی اقیانوس هند ارائه کرد ولی کشورهای بزرگ دنیا که رویکرد استکباری به منطقه داشته و دارند برای عدم تصویب و اجرایی شدن طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی تلاش بسیار کردند اما خوشبختانه در اولین اجلاس که طرح ارائه شد مورد تایید و تصویب ۳۶ کشور منطقه قرار گرفت و مقرر شد طرح تکمیلی را نیز جمهوری اسلامی ارائه کند.

وی افزود: این طرح در استرالیا ارائه وبین کشورهای حاضر در اجلاس به اشتراک گذاشته شد و مقرر شد تا کشورهای عضو در بنگلادش نتیجه موافقت و یا عدم موافقتشان را اعلام کنند؛ در اجلاس بنگلادش هنوز این جمع بندی به نقطه اجرا نرسید، اما ارائه این طرح موجب این شد که اولین رزمایش امداد و نجات نیروهای دریایی اقیانوس هند در منطقه شکل بگیرد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به اینکه حرکتی که از ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ شروع شد در ۲۰۱۶ به یک نتیجه ای رسید، بیان کرد: حضور در این رزمایش با سپری کردن  حدود هشت هزار مایل دریایی و بالغ بر ۶۷ روز حضور در آب های آزاد در واقع آن مطالبه ای که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از کشورهای منطقه کرد را با قدرت تایید کردید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی تنها نیرویی است که با مجموعه ای از تجهیزات و تسلیحات در اختیار با قدرت وارد بندر کشورهای دوست می شود و در واقع مجموعه ای از توانمندی های صنعتی، علمی و قدرت و اقتدار را به نمایش می گذارد.

وی، نمایش اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی برای حضور در دریا و پیمودن مسافت های طولانی و به ارائه مجموعه ای از توانمندی های دانشی و ظرفیت های صنعتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در قالب نیروی دریایی از اهداف اعزام ناوگروه چهل و نهم برشمرد و یادآور شد: نیروی دریایی تنها نیروی است که با مجموعه ای از تجهیزات و تسلیحات در اختیار با قدرت وارد بندر کشورهای دوست می شود و در واقع مجموعه ای از توانمندی های صنعتی، علمی و قدرت و اقتدار را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخشی دیگری از سخنان خود بر مراقبت از زمزمه ها و رفتار خبیثانه استکبار جهانی که در قالب جنگ نرم و اخیر در عملیات روانی در داخل کشور شکل گرفته است تاکید کرد و گفت: دشمن تلاش می کند که به این عملیات جنبه های نارضایتی بدهد.

وی با یادآوری اینکه کشور و ملت ایران هنوز زخم های دوران دفاع مقدس را بر تن دارد و آن را فراموش نکرده و نخواهد کرد، اذعان کرد: امکان ندارد که حمله استکبار جهانی به ناوشکن های سهند، سبلان و جوشن و هچنین هواپیمای مسافربری ایرباس را فراموش کنیم.

خانزادی با بیان اینکه دشمن می خواهد با لبخند و با القای اینکه در کنار ملت است بین ما شکاف ایجاد کند، تصریح کرد: دشمن نمی تواند در بین نیروهای مسلح شکاف ایجاد کند اما باید مراقب خانواده ها و فرزندانمان باشیم تا خدای ناکرده آنها را فریب ندهد.

ارسال نظرات