معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران:

استفاده از ظرفیت مردمی و بسیج توسط نیروی انتظامی جریان اخیر فتنه را به امنیت تبدیل کرد

سرهنگ پاسدار باقری گفت: در اتفاقات گذشته همه دیدند که نیروی انتظامی در مدیریت حوادث وفتنه های اخیر توفیقات خوبی داشت که این نتایج توفیق و تدبیر پلیس را نشان می دهد که با رویکرد نرم و استفاده از ظرفیت های مردمی برای خروج از بحران های پیش رو اثرات قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۸۹۷۳۱۶۱
|
۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ علی‌رضا باقری در گفت‌وگویی اظهار داشت: امنیت یکی از مقوله‌های اساسی و از زیرساخت‌های توسعه کشورها است و در جامعه ما دین مبین اسلام به موضوع امنیت توجه ویژه ای داشته است.

وی افزود: در واقع امنیت با عدالت در کنار یکدیگر و از مولفه‌های اساسی تحکیم نظام جمهوری اسلامی است که در این راستا وظیفه سنگینی بر دوش نهادهای حاکمیتی و آحاد مردم است.

باقری بیان کرد: پلیس به عنوان نهاد حاکمیتی گام‌های ارزشمندی در حوزه تامین امنیت عمومی مردم برداشته که در جای خود قابل بحث است و آنچه که در دهه‌های اخیر مورد توجه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بوده، تغییر رویکرد پلیس محوری به سمت جامعه محوری بوده است.

وی گفت: در واقع با تغییر شیوه‌های سخت به شیوه‌های نرم، گام‌های اساسی در حوزه امنیت آحاد مردم برداشته شد و در رویکرد نرم آنچه که قابل توجه بوده این است که مردم نقش و راهبرد اساسی در تامین امنیت عمومی دارند و امنیت عمومی در این رویکرد به امنیت اجتماعی تبدیل می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: آنچه که در این رویکرد امنیت اجتماعی قابل بحث بوده مشارکت آحاد مردم، دستگاه‌هاو نهادهای اجتماعی و فرهنگی است و سازمان‌های مردم نهاد نیزمی‌توانند ایفای نقش کنند.

باقری افزود: با این نگاه و هر جا که از ظرفیت فکری فرهنگی و دانش آحاد مردم و نخبگان دانشگاهی، علمی و فرهنگی و دینی استفاده کردیم ضریب ایمنی جامعه را افزایش دادیم.

وی گفت: در اتفاقات گذشته همه دیدند که نیروی انتظامی در مدیریت حوادث وفتنه های اخیر توفیقات خوبی داشت که این نتایج توفیق و تدبیر پلیس را نشان می دهد که با رویکرد نرم و استفاده از ظرفیت های مردمی برای خروج از بحران های پیش رو اثرات قابل توجهی داشته است.

باقری تصریح کرد: مردم بدانند دشمن در کمین نشسته است تا از هر روزنه ای جهت رخنه در امنیت ملی استفاده کنند که باید حواسمان باشد و باید با وحدت و همدلی مقابل این گونه توطئه‌ها بایستیم.

وی یادآور شد: از مردم استان به دلیل همراهی و همکاری با نیروی انتظامی در لایه‌های گوناگون تامین امنیت پایدار تقدیر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها