رئیس سازمان اموال تملیکی

فروش کالای قاچاق برای ایجاد اشتغال به شرط صادرات است/صادرات ۸ خودروی بنز قاچاق

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال تملیکی برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه گفت: کل درآمد حاصله حدود ۲ هزار میلیارد تومان به شرط صادرات است.
کد خبر: ۸۹۷۳۶۱۲
|
۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمشید قسوریان جهرمی  در رابطه با تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ مبنی بر اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال تملیکی به موضوع تولید و اشتغال اختصاص خواهد یافت، اظهار داشت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصویب شده و صحبتی که با نمایندگان داشتیم این بود که درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی به میزانی که برآورد شده، محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بر اساس آمارها در سال ۹۷، رقمی که می‌تواند در رابطه با این موضوع حاصل شود، بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود، زیرا ظرفیت فروش اموال بیش از این نیست و بازار نیز کشش ورود چنین حجمی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی شامل کالاهای متروکه، ضبطی، قاچاق و سایر موارد است، گفت: برآورد ارزشی که از میزان کالاهای قاچاق داریم، بالغ بر هزار میلیارد تومان است و این شرط را گذاشتیم که فروش آنها به شرط صادرات باشد.

قسوریان جهرمی در پاسخ به این سؤال که رهبر معظم انقلاب چندی پیش خواستار امحاء و انهدام کالاهای قاچاق شده بودند، تصریح کرد: فارغ از اینکه قانون چه باشد، منویات رهبری برای ما اصل است. امحاء کالا در موضوعات خاص صورت می‌گیرد و در سال جاری سه پارت از کالاهای قاچاق که قابلیت مصرف نداشته اعم از خوراکی، آشامیدنی، وسایل منزل و حتی الکترونیکی منهدم شده‌اند.

وی تأکید کرد: در مواردی که بتوانیم کالاهای قاچاق را صادر کنیم، این کار صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تأکید بر اینکه بخش اعظم کالاهای موجود در انبارهای سازمان متروکه است و بخش کوچکی را قاچاق تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: ۸ خودروی سواری بنز قاچاق موجود در انبارهای استان فارس به‌تازگی به مالزی صادرات شد.

ارسال نظرات