استاندار لرستان:

بام خرم‌آباد یکی از پتانسیل‌های ویژه این دیار است/ لزوم توسعه زیر ساخت بام خرم اباد

استاندار لرستان گفت: باید زیرساخت‌های لازم در مجموعه بام لرستان را فراهم کنیم، عوامل نگه‌دارنده‌ای در بام شهر برای شهروندان و گردشگران وجود ندارد که در صورت نبود امکانات مردم رغبتی برای مراجعه به بام پیدا نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۳۸۷۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه تهیه طرح تفصیلی و اجرایی بام خرم‌آباد اظهار داشت: لرستان از پوشش جنگلی بسیار مناسبی برخوردار است و بام خرم‌آباد به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های ویژه این دیار می‌رود که  درختکاری در سطح وسیعی از اراضی آن اقدام مناسبی بوده و به زیبایی و توسعه محیط‌زیست شهر خرم‌آباد کمک کرده است.

وی بابیان اینکه احداث بام لرستان باید بتواند شرایط را برای زیبایی، توسعه و بهبود وضعیت شهر خرم‌آباد مهیا کند افزود: لازم است سطح درختکاری در بام خرم‌آباد افزایش یابد و در کنار آن به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و امکانات باشیم.

استاندار لرستان عنوان کرد: بام لرستان باید تبدیل به مکانی شود که پیوندش با شهر حفظ‌شده و بتوان با ترکیب قلعه فلک الافلاک و رودخانه خرم رود، شرایط را برای معرفی ظرفیت‌های این دیار مهیا کند.

وی بیان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در مجموعه بام لرستان را فراهم کنیم، عوامل نگه‌دارنده‌ای در بام شهر برای شهروندان و گردشگران وجود ندارد که در صورت نبود امکانات مردم رغبتی برای مراجعه به بام پیدا نمی‌کنند.

خادمی بابیان اینکه نگه‌داری و کاشت درختان در بام به‌تنهایی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد تصریح کرد: هدف باید تعریف کردن کاربری‌های جدید با در نظر گرفتن پیوست‌های مختلف باشد، باید توسعه درختکاری در بام ادامه یافته و درختان مثمر نیز در این مجموعه کاشته شود؛ بام شهر باید بر اقتصاد مردم تأثیرگذار بوده و برای شهر تولید درآمد کرده که شرایط را برای لذت بردن مردم مهیا کند و به‌عنوان یک منطقه بسیار مستعد زیست‌محیطی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بام خرم‌آباد باید به مقصد گردشگران تبدیل و از ایده‌های مختلف در جهت حفظ و نگهداری بام استفاده کرد و با ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز، زمینه را برای تبدیل آن به مقصد گردشگران مهیا کنیم، بام خرم‌آباد استعداد بالاتری داشته و باید کاربری‌های جدید و پیشنهادات تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری بدون هرگونه لطمه واردکردن در این مجموعه تعریف کرد.

استاندار لرستان بابیان اینکه باید با سرعت بیشتری طرح تفصیلی و اجرایی بام لرستان تهیه شود گفت: تعیین تکلیف بام لرستان جز مطالبات مردمی است و درختکاری به تنهایی نمی‌تواند کمکی به توسعه شهر کند بنابراین ایجاد زیرساخت‌های جذب‌کننده از مهم‌ترین اهداف برای این مجموعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات